L'Associació Comerç Figueres i l'Ajuntament han comprat la llicència del software a Comerç de Vic per crear una targeta pròpia que els permeti gestionar les dades dels clients, fidelitzar-los, oferir promocions conjuntes i individualitzades per a cada establiment i, fins i tot, fer compres de promocions a Internet. Fins ara l'entitat ha comptat amb targetes vinculades a entitats bancàries però, per primera vegada, el projecte els permetrà administrar ells mateixos el sistema permetent als associats des de l'acumulació d'euros virtuals per a les compres, a l'adquisició de targetes regal o paquets d'ofertes aprofitant esdeveniments a la ciutat. Figueres i l'associació han adquirit el sistema valorat en 22.000 euros a parts iguals amb l'objectiu que comenci a funcionar aquest setembre.

L'entitat, que compta amb uns 400 associats, van engegar fa uns dies la instal·lació de comptadors electrònics que els serveixen per mesurar fluxos de vianants i els recorreguts que fan en els principals punts neuràlgics del centre de la ciutat. Aquesta és una de les actuacions que, segons el gerent de l'ens Carles Tubert, estan tirant endavant amb l'objectiu de gestionar les dades com "fan les grans empreses". "Fa dos anys que mirem experiències de fidelització del client arreu d'Espanya així com als principals centres urbans de Catalunya i un d'ells és Vic", assegura. Aquest municipi va posar en marxa fa poc més d'un any l'anomenada Targeta Urbana. Això ha implicat la creació d'un sistema propi que serveix, a banda de la fidelització del client, per gestionar els estocs i la venda on-line. El model que vol Figueres és exactament el mateix -tot i que encara estan pendents de posar-li nom-: un sistema no vinculat a cap entitat bancària que permet un funcionament independent per a cada establiment.

D'aquesta manera, cada botiga associada aplicarà els descomptes que consideri al client cada vegada que passi la targeta i que se li acumularan en forma d'euros virutals per a futures comptes. Aquesta sistema, de fet, ja l'útilitzen algunes de les grans franquícies. Però no només això. A part d'aquests descomptes per a cada adquisició, també es podran beneficiar de campanyes, sortejos i promocions conjuntes que faci l'associació en motiu d'esdeveniments o festivals, entre d'altres. El projecte permetrà que també s'hi puguin incorporar d'altres sectors com ara l'hostaleria, els museus, aparcaments o equipaments esportius. En aquest sentit, es crearà també la figura de la targeta regal on s'hi podran trobar des de "packs" a diners per a gastar en diferents espais.

A banda d'això, també es crearà una aplicació per a mòbils que permetrà fer consultes on-line ja sigui a través d'aquests dispositius o per la intranet. La idea és que els establiments també permetin fer compres d'algunes de les promocions via online. Una de les possibilitats que es plantegen és que això s'incorpori al web www.figueresshop.com.

Un dels principals beneficis que oferirà aquest nou sistema serà que Comerç Figueres -administrador de la llicència- obtindrà les dades de tots els establiments. "Tindrem el perfil de les persones que compren, les vegades que compren i d'altres detalls però, alhora, permetrà que cada botiga pugui treballar de forma independent, un aspecte molt més beneficiós per a ells", insisteix Tubert.

L'únic que necessitaran d'entrada serà un lector de targetes -després el sistema els permetrà que s'identifiquin els clients a través del DNI- així com connexió a Internet. El software serà gratuït pels associats. De fet, en els propers dies s'iniciarà la formació a una quinzena d'establiments per ensenyar-los com funciona. La idea és que al setembre ja estigui en funcionament al setembre per tal que per la campanya de Nadal tothom hi estigui familiaritzat.

En una segona fase, es podria incorporar la funció de targeta moneder. També s'obre la porta a la possibilitat de rendibilitzar la llicència amb altres municipis que s'hi vulguin adherir.