El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha licitat el projecte de desdoblament de l'últim tram de la C-260 a Vilatenim, que està pendent des de fa més de 20 anys. El projecte, que s'iniciarà al llarg del segon semestre de 2015, afectarà uns escassos 750 metres de longitud on es construiran dues calçades laterals i dos nous vials urbans al nord i al sud del barri de Figueres. En total, els treballs tenen un cost de 19,17 milions d'euros dels quals prop de vuit són per a les expropiacions de tretze edificacions.

L'actuació s'iniciarà a l'enllaç amb la carretera N-II i anirà fins a l'actual rotonda de Vilatenim, on s'inicia el tram que ja està desdoblat. Tindrà un tronc central format per dos carrils de més de tres metres amb vorals. A cada costat, a més, hi haurà una calçada lateral. També es construirà una passera per a vianants per tal de poder creuar la carretera. Dos vials urbans més completaran l'actuació: un al sud, que anirà en paral·lel a la C-260 connectant Vilatenim amb la zona industrial donant continuïtat al carrer Itàlia i l'altre al nord, que donarà continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. L'únic que no farà la Generalitat és l'accés al cinturó de ronda perquè Foment s'ha comprés a executar-lo quan desdobli la N-II.

El projecte està valorat en poc més de 19 milions d'euros, una part important destinada a expropiar tretze propietats -cinc de les quals són cases habitades-. En total, s'hi destinaran gairebé vuit milions d'euros. Malgrat això, al pressupost d'aquest any només hi ha una partida prevista de 123.142,85 euros des del departament han explicat que les obres començaran i que la majoria es faran amb càrrec als comptes de 2016. Això, de fet, va posar en alerta alguns dels veïns de la zona, que no van veure reflectides les indemnitzacions al pressupost. Des de Territori, però, insisteixen que ja s'hi està treballant, que hi haurà garanties abans que comencin les obres i que els imports per les expropiacions formen part d'un altre capítol de despeses.

L'exalcalde i ara conseller de Territori, Santi Vila, va anunciar el passat mes de setembre que es desencallaria aquesta reivindicada obra. Després de més de vint anys i tres consellers, va dir, les obres començarien a mitjan de 2015 i es licitarien abans d'acabar l'any. I així ha estat. Per aquesta via hi circules una mitjana anuals d'entre 21.000 i 24.000 vehicles diaris que poden arribar fins als 43.000 durant el mes d'agost. La via està completament desdoblada fins a Roses a excepció d'aquest punt, que es converteix en un coll d'ampolla pels vehicles que van i vénen de Roses. Les obres tindran un termini d'execució d'uns quinze mesos.