24 de gener de 2015
24.01.2015

Figueres preveu tenir tapat l'esvoranc al febrer

La volta es començarà a fer la setmana vinent i la intenció és poder reobrir la rambla per Sant Jordi

24.01.2015 | 00:00
L´estructura que s´ha instal·lat i els trams de mur recuperats.

Les obres per cobrir l'esvoranc de la Rambla que les pluges de finals de novembre van provocar estan a la fase final i l'Ajuntament preveu que estigui tapat a finals de febrer. La intenció és que, un cop rehabilitada també la coberta, la Rambla es pugui reobrir pels volts de Sant Jordi. El gerent d'Urbanisme, Xavier Ludevid, va explicar que un cop emplenat el forat amb quinze camions de grava i garantida la seguretat als edificis més propers, es va iniciar la consolidació de l'estructura que ha d'aguantar la nova part de volta amb la injecció de formigó armat i la construcció de la mateixa volta, que es començarà a fer la setmana vinent. El pressupost de la intervenció s'havia situat inicialment en uns 330.000 euros però l'alcaldessa, Marta Felip, va explicar que s'enfilarà fins als 450.000. L'Ajuntament ja ha demanat ajut a la Generalitat i l'Estat.

A punt de fer dos mesos dels forts aigüats, l'Ajuntament -a través d'una empresa d'enginyeria especialitzada- treballa contra rellotge per tenir acabada l'obra el més aviat possible i poder, així, restituir el tram afectat. Felip admet que els treballs no només afecten els veïns de la zona sinó també als comerciants. Per això, esperen tenir cobert el forat el proper a finals de febrer i, possiblement, reobrir el pas de vianants de la vorera afectada en unes dues setmanes. "L'objectiu final, amb tota la prudència, és tenir el tram afectat reurbanitzat pels volts de Sant Jordi", va dir l'alcaldessa.

De fet, un cop cobert l'esvoranc i reconstruïda la volta caldrà recuperar el tram de carrer que es va haver d'esfondrar i també les llambordes de la Rambla. Ludevid va assegurar que tot es farà amb els mateixos materials i que l'únic que canviarà respecte del que hi havia serà una entrada per facilitar els treballs i que es mantindrà com a punt d'accés.

Per estabilitzar el terreny, s'hi han abocat 15 camions de grava i s'està injectant formigó armat en un tram de deu metres per consolidar i fer més fort el nou tram, on hi haurà nova volta i s'uneixen el mur nou i el vell.

A més, es va haver de desviar l'aigua en uns tubs de 50 metres per evitar problemes a les obres de reconstrucció.
Per fer el nou mur, s'estan fent trams de 2,5 metres a una mitjana de cinc metres per setmana. Una operació complexa ja que els fonaments s'estan fent a un metre i mig per sota de la cota de la riera. Un fet que augmenta el risc d'esllavissades. En aquests moments ja s'han refet dues terceres parts de mur.

Pel que fa a la volta, s'utilitza un sistema d'encofrat recuperat que consisteix a fer-la sobre la base d'uns arcs metàl·lics on, un cop coberts amb taulons, s'injectarà formigó. A més, s'està equipant el terra amb una llossa de formigó armat per evitar que nomes riuades puguin descalçar el subsòl. De fet, es repassaran tots els punts on calgui reforçar-lo.

Totes aquestes intervencions tindran un cost més elevat del que s'esperava inicialment i que estava xifrat en pocs més de 300.000 euros. L'alcaldessa va assegurar durant la visita d'obres d'ahir que es preveu que ascendeixi fins als 450.000 però que esperen cobrir-ho amb l'ajut de Generalitat i Estat. "Hi estem en converses", va puntualitzar.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook