L'Escala ha convertit zones de càrrega i descàrrega en punts de pagament, zones blava, en l'horari en què es permetia aparcar-hi lliurement. És una de les mesures d'una prova pilot per facilitar la rotació de l'estacionament en zones d'alt ús. També s'aplicarà la zona d'estacionament exprés que permeten aparcar-hi deu minuts.

El carrer Enric Serra i al carrer Margarida amb confluència a l'avinguda Montgó és on hi haurà la zona d'estacionament mixt a la càrrega i descàrrega. Deixaran de ser d'aparcament lliure fora d'aquest horari passant a sumar-se a l'oferta de zona blava quan no hi ha càrega i descàrrega. Això sumarà nou places de rotació a partir de les quatre de la tarda fins a les vuit del vespre.

Pel que fa a l'estacionament exprés, se situarà al final del carrer Tramuntana, a tocar l'avinguda Girona, amb capacitat per a cinc vehicles. Pintades de vermell, aquestes zones permeten l'estacionament durant un màxim de deu minuts per fer gestions curtes a l'entorn més immediat i deixar lliure l'espai per a un nou usuari. Si aquest sistema, provat amb èxit en altres municipis, es mostra efectiu a l'Escala, la voluntat municipal seria de crear diferents zones d'aquest tipus.

Una altra mesura ha estat incrementar les places d'aparcament per a motos al nucli urbà. Al carrer Santa Màxima, entre l'aparcament de l'Església i l'avinguda Ave Maria, passarà a ser només de motos.

Finalment, s'ha creat un nou espai de càrrega i descàrrega a la plaça Víctor Català, que funcionarà de les set del matí a les set del vespre com a espai de suport al centre comercial i al mercat de la fruita i la verdura. Això ha suposat eliminar el gir a la dreta des del carrer Riera.