Les màquines van començar ahir al matí a enderrocar les edificacions i naus que hi ha a peu de la carretera C-260. Es tracta d'un pas més per al desdoblament de la via, pendent des de fa més de vint anys. Els treballs s'allargaran durant les properes dues setmanes. Paral·lelament, s'està pendent de l'autorització del Ministeri de Foment per perforar el talús de la N-II i així poder fer la connexió del vial sud projectat. L'alcaldessa, Marta Felip, assegura que no es tallarà totalment el trànsit mentre durin els treballs i que el tronc central no es veurà afectat fins passat l'estiu.

Els primers treballs es van iniciar el passat mes de febrer tot i que no ha estat fins fa poques setmanes quan els moviments han estat cada vegada més visibles. Ahir, però, es donava el tret de sortida a una de les intervencions més transcendentals de l'obra i, per això, alguns dels veïns que hi havien viscut pràcticament tota la vida i que van haver de marxar de casa seva fa uns mesos van voler assistir als primers enderrocs.

Les màquines van actuar en primer lloc a una antiga empresa que fa anys que estava tancada i desmantellada però continuaran en els propers dies per la resta d'habitatges que hi ha a la mateixa banda de la carretera. Felip va admetre ahir que es «barregen els sentiments» però va insistir que es tracta d'una «reivindicació històrica» que la Generalitat, després de molts anys, va incloure en la seva plantificació el 2015, quan Santi Vila era conseller de Territori. L'alcaldessa va afirmar que la planificació preveu les mínimes afectacions al trànsit però que les habituals retencions que s'hi produeixen durant la temporada turística no es podran evitar.

Els enderrocs formen part de la primera fase d'obres, que es perllongarà fins a l'octubre. A partir del setembre, a més, s'engegarà l'obra dels carrils laterals, els dos de nova creació que s'han de fer per poder desdoblar aquest tram de carretera pendent. Per últim, s'abordarà el tronc central traslladant el trànsit als laterals que ja s'hauran construït així com als nous vials que estan executant-se nord i sud. Aquesta actuació es preveu fer entre el març i el maig del 2017. La previsió és que els treballs estiguin totalment acabats la tardor de 2017.

La connexió al «cinturó»

Pel que fa a la connexió amb el cinturó de ronda que Territori havia assegurat que assumiria Foment, Felip va dir que a hores d'ara no tenen constància que s'hagi fet cap projecte, però va apuntar que les dues noves connexions a nord i sud permetran d'alguna manera desconegestionar aquesta via i canalitzar el trànsit.