L´Ajuntament de Llers ha enviat una carta a Correus de Girona demanant un canvi en el funcionament del subministrament que ofereix a la vila, "penós" segons l´alcalde, Carles Fortiana. El batlle assegura que es tracta d´un problema que arrosseguen des de fa uns cinc anys però els veïns n´estan tips. La gota que ha fet vessar el vas s´ha produït aquests darrers dies quan des de l´1 fins al 6 de juliol, els veïns d´aquesta petita localitat de l´Alt Empordà de poc més de 1.200 habitants es van quedar sense carter. Les cartes no arribaven i ningú els va informar de què podien fer o on s´havien de dirigir. "És un servei molt deficitari. Cada tres mesos canvien el carter; estem molt descontents", assenyala el batlle. Segons assegura Fortiana, a part de no rebre les missives quan toca, els veïns s´han d´encarregar de distribuir-se entre ells les notificacions. "Com que no es coneixen el poble deixen les cartes on no toca o directament les posen totes en un mateix número", lamenta.

Cartes que no arriben o que es deixen en una altra bústia i han de repartir-se personalment. Aquest és el dia a dia dels veïns de Llers. Des de fa anys, el servei de Correus no funciona correctament a la vila. L´alcalde d´aquesta localitat assenyala que gran part dels veïns del poble són gent d´edat avançada que no poden moure´s grans distàncies i que el fet de no rebre el correu diari a casa suposa un greu problema.

Davant el "penós" servei i l´enrenou que simbolitzava tant per a la gent gran com per les empreses del polígon industrial traslladar-se per anar a buscar un paquet, ara fa un temps el consistori va cedir un local municipal perquè els empleats d'aquesta companyia poguessin treballar i no ho haguessin de fer "a la intempèrie". En aquest punt és on els veïns poden dirigir-se per recollir paquets, cartes certificades o notificacions.

No obstant això, el problema es troba en el correu diari. "Cada tres mesos canvien el carter i quan arriben els nous, pobres, van molt perduts; s´han d´habituar, no tenen temps i deixen les cartes totes juntes en una sola bústia", lamenta Fortiana. En d´altres casos, les notificacions no arriben mai. "El problema fa temps que perdura, no ens en sortim", detalla. Ara, però, la gota que ha fet vessar el vas s´ha produït a principis d´aquest juliol. Durant una setmana, de l'1 al 6 de juliol, no hi va haver carter. Des del passat 7 de juliol, n´hi ha un de substitut. "En cap moment ens ho van notificar i tampoc es va posar cap cartell explicant els motius o què es podia fer per rebre la correspondència", explica el batlle.

Davant d´aquests problemes, l´ajuntament s´ha queixat diverses vegades a Correus però no en treuen l´aigua clara. "Depenem de Figueres i Girona, de bones paraules les que vulgueu però el servei no varia. Entenc que no poden destinar-hi més recursos però és penós que un servei que depèn de l´Estat sigui tan dolent", reflexiona Fortiana. En aquest sentit, el batlle ha detallat que han tornat a enviar una queixa per escrit explicant l'última situació viscuda per part dels veïns i demanant un canvi. "No sabem fins a quin punt podem tenir força ajuntaments com els nostre, petits, per fer que ens escoltin", assenyala l´alcalde.

De moment, el consistori té previst esperar la contestació per part de Correus. Depenent de la resposta decidiran quin camí emprenen per intentar solucionar de forma definitiva aquesta problemàtica.