Doncs, sí, benvolguts lectors, em confirmen propostes i, pels moments, decisions que es troben encara sobre el paper, que em reafirmen en el convenciment que l'ombra del Cap d'Urbanisme figuerenc sortint, aquell a qui els darrers regidors li atorgaren la capacitat d'esdevenir factòtum i així ens ha anat a la festa (jo invito que se'm faci el recordatori d'alguna actuació positiva), que la seva ombra, deia, no és només allargada sinó que es manté com una mena de «Lazarillo» sobre les actuacions municipals.

Per dir-ho de manera senzilla només cal veure l'asimetria de les voreres que s'eixamplen a rampells com si de flegmons dentals es tractés. Però no només això, ningú no s'ha adonat que quan es concedeix una terrassa en una ampliació de vorera s'estan moltes vegades malmetent els drets del propietari de la vorera del davant que no podrà ampliar-la perquè es tancaria el carrer? Així què, política de... l'últim?

Però no em volia referir a això; volia tornar a incidir en les conseqüències simplement circulatòries que significarà la construcció de la rotonda de la plaça del Sol (exigir a Fomento, prèviament a la cessió de la avinguda S. Dalí al municipi, la seva completa urbanització en lloc de la construcció d'una rotonda que significarà la pèrdua d'una plaça i d'aparcaments d'aprofitament públic ja no té marxa enrere) ja que, a més del pas zebra mitjançant el qual s'haurà d'accedir a l'edifici que quedarà al bell mig i al qual ja vaig saludar en una altra xerrada amb vostès amb un Ave zebra, morituri te salutan! la idea-proposta-decisió encara sobre el paper, és que el carrer de Lasauca torni a ser només d'entrada a la ciutat.

Potser els semblarà un tema menor però si pensen que encara ara la Rambla, per a desconeixement de propis i estranys, continua sent el que jo he sempre anomenat, de manera si volen una mica exagerada, com el «giratori de l'Empordà» (Roses-Olot; France-Girona) potser estaran una mica més d'acord amb mi en què s'ha d'anar molt amb compte amb els canvis que es vulguin fer.

Perquè què se n'ha fet d'aquella filosofia que s'ha anat predicant des de fa no menys de vint anys de voler «pacificar» la Rambla que ara farem entrar els vehicles com quan (recordo els meus estius d'estudiant treballant a la recepció de l'Hotel Duran) era el circuit obligatori perquè els turistes francesos anessin a Roses? I no només això: I els moviments cap a l'oest, per on se'ls donarà sortida sense que es produeixi el bloqueig ciutadà i la desesperació dels conductors?