09 de juliol de 2017
09.07.2017

El tren nocturn París-Portbou es reprèn amb protestes perquè es millori el servei

?Plataformes dels dos països han demanat que el comboi de nit es mantingui durant tot l'any ?Els usuaris s'han unit per reclamar sobretot que es coordinin els horaris perquè els veïns d'ambdues bandes de la frontera puguin viatjar amb combois

08.07.2017 | 23:50
Els usuaris a l´estació de tren de Portbou amb pancartes reïnvindicatives.

Usuaris d'ambdues bandes de la frontera van protestar ahir a l'estació de Portbou per reclamar que les administracions es coordinin per millorar les interconnexions entre els dos països per poder circular a banda i banda de frontera. Ho van fer aprofitant que ahir, després de les seves reïvindicacions, es reprengués el servei del tren nocturn París-Portbou. Demanen que aquest torni a circular diàriament i no només els caps de setmana i l'estiu.

Els usuaris dels dos països van decidir sumar esforços i ahir la plataforma Defensem el Tren i l''Associació d'Usuaris de Tren Perpinyà Portbou Cervera van convocar una protesta a l'estació amb la presència d'un centenar de persones.

«El tren de nit més ecològic que un avió, menys car que un TGV i més confortable que un autobús» o «Sí al tren de nit» van ser algunes pancartes que portaven els manifestants. Durant mesos van batallar perquè no se suprimís el servei i l'administració finalment ha optat per mantenir-lo però amb molta menys freqüència. Per això insisteixen que hauria de tornar a ser diari.

Però el principal problema dels usuaris que es mouen a ambdues bandes de la frontera de forma habitual per la proximitat entre les poblacions és la manca de coordinació horària entre els trens. Els combois espanyols arriben fins a Cervera i els francesos fins a Portbou però fan el viatge de tornada buits. Sovint quan arriben els passatgers, per exemple, a Portbou, el tren que va a Cervera ja ha sortit.

El portaveu de la Plataforma Salvem el Tren, Josep Maria Loste, ha remarcat que és voluntat política solucionar això. Proposen una mesura «senzilla i de cost gairebé zero» i és que es permeti als passatgers pujar als trens que tornen buits. «Guanyaríem onze interconnexions», remarca.

La protesta també va servir per a reclamar altres millores com l'elevació de les andanes i millora dels accessos a Portbou o la reducció del preu dels trens convencional.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook