27 de agost de 2017
27.08.2017

Els treballs a les interseccions de Pontós i Garrigàs continuen totalment aturats

?Ja fa més d'un any que no es realitza cap tipus d'obra per resoldre els dos punts negres de l'N-II ?Els treballs en aquesta part de la carretera van començar abans de les darreres eleccions i només es van dur a terme durant uns dos mesos

27.08.2017 | 01:05
A la dreta, la intersecció que porta cap a Garrigàs a l´N-II.

Més d'un any sense cap tipus d'activitat. Les obres per solucionar els punts negres de l'N-II a les cruïlles de Garrigàs i Pontós continuen completament parades. Malgrat es van començar les obres abans de les darreres eleccions - el novembre del 2015 –al cap de dos mesos es van aturar i fins avui dia encara no s'han reprès. Els treballs es van pressupostar per una xifra de 6,8 milions d'euros i preveien la construcció de dues noves interseccions amb passos elevats i giratoris. Foment justifica el retard al·legant la parada dels treballs a una sèrie de modificacions que s'haurien de dur a terme en el projecte.

La perillositat del lloc ha estat avalada per la gran quantitat d'accidents que s'hi han registrat durant els darrers anys. Els vehicles han d'aturar-se a la part central de la nacional, mentre la resta continuen circulant a banda i banda de la carretera. Aquesta maniobra l'han de fer pràcticament cada dia els veïns dels pobles afectats, motiu pel qual fa anys que són els principals interessats que es trobi una solució al problema


Mobilització ciutadana

L'obra es va anunciar per primera vegada l'any 2001, i des de llavors habitants de Garrigàs, Pontós, Santa Eulàlia i Borrassà han fet sentir la seva veu en diverses ocasions. Aquest mateix 2017, durant el mes de febrer més de dues-centes persones van tallar l'N-II per exigir que es desencalli d'una vegada per totes aquesta situació.

Prèviament, durant el mes de gener, també s'havia posat el tema sobre la taula del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, on es va aprovar per unanimitat una moció per reclamar les obres.


«Una espina clavada»

Tot i que des que es va retirar la circulació de camions de gran tonatge aquests s'han vist reduïts i la circulació és molt menor, les dues cruïlles continuen suposant un risc pels conductors que hi passen diàriament.

Josep Masoliver i Subirós ha estat una de les persones que ha seguit la problemàtica des del principi. L'exalcalde de la localitat, el qual fa només uns mesos es va apartar del càrrec per canviar-se de papers amb Pilar Bosch, explica que «després d'estar tants anys lligat estretament al poble, per mi aquesta obra sempre serà una espina clavada. Tot i així, esperem que es pugui acabar fent i n'estic segur que la nova alcaldessa farà tot el possible perquè així sigui».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook