10 de novembre de 2017
10.11.2017

La subestació elèctrica de la MAT, a Santa Llogaia, començarà a funcionar el 2018

Endesa subratlla que serà «un hub d'alta tensió» que reforçarà el subministrament de les comarques gironines. Ha costat 10,2 milions

10.11.2017 | 08:39
La subestació elèctrica de la MAT, a Santa Llogaia, començarà a funcionar el 2018
Transformadors de la subestació d´Endesa a Santa Llogaia d´Àlguema

La subestació d'Endesa que completa el parc elèctric de la MAT a Santa Llogaia d'Àlguema entrarà en servei el primer semestre del 2018. La subestació ha suposat una inversió de 10,2 milions d'euros i la companyia subratlla que reforçarà el submnistrament de la xarxa d'alta tensió de la demarcació.

Després de gairebé dos anys d'haver començat l'obra, Endesa ja ha enllestit la nova subestació. Segons la companyia, serà «un hub, és a dir un nus de connexió» de tota la xarxa de transport del territori (que se sumarà als dos ja existents a Juià i a Bescanó), ha destacat el responsable de les línies d'alta tensió de la companyia, Carles Amills.

La nova infraestructura compta amb tres transformadors que funcionaran a l'uníson, i que rebaixaran l'energia que arribi de la MAT dels 400 kV fins als 132. En una primera fase, aquesta alta tensió sortirà cap al territori a través de cinc línies de 132 kV (una cap a Vilamalla, una cap a Juià, una cap a l'estesa Olot-Serinyà i les dues últimes cap a Figueres).

Amills subratlla que, quan entri en servei, es minimitzarà el risc que es pugui repetir una situació de col·lapse com la que es va viure el 2010 amb la gran nevada. A més, i preveient més necessitats de línies, la subestació de Santa Llogaia també s'ha preparat per ampliar-se amb noves esteses de 132 kV i, fins i tot, un parc de mitjana tensió a 25 kV des d'on surtin fins a dotze noves línies.

Visió de futur

Amb tot, la subestació de Santa Llogaia s'està construint amb visió de futur. Això és, s'està sobredimensionant per poder allotjar, quan calgui i si les necessitats del mercat així ho requerissin, nous transformadors i noves posicions de línies. Aquesta infraestructura és un pas més per reforçar la xarxa de transport en alta tensió a la Costa Brava i, així, garantir l'alimentació de la zona. Amb aquest nou circuit, que complementa els ja existents a la demarcació, s'ha ampliat la malla elèctrica i es consolida l'anella de transport amb l'objectiu de millorar la fiabilitat en el subministrament.

Una seixantena de línies

Durant els darrers deu anys, arreu de la demarcació, Endesa ha aixecat fins a una seixantena de noves línies i cinc subestacions. En bona part, segons subratlla la companyia, vinculades també amb l'arribada de la MAT. De les noves esteses, vuit han estat d'alta tensió i 51 més, de mitjana tensió. Es reparteixen tant a la Costa Brava com a l'interior de les comarques gironines. Pel que fa a les noves subestacions, les que s'han construït durant la darrera dècada –deixant de banda Santa Llogaia– són les de Vilamalla, Empordanet, Vall-llobrega, Bescanó i Cassà de la Selva.

Endesa tindrà pendent construir-ne una altra vinculada a la MAT. En aquest cas, la que rebrà energia del ramal que s'ha projectat a Riudarenes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema