Un miler persones han signat un manifest per reclamar a Renfe que afegeixi una nova freqüència d'Avant entre Barcelona, Girona i Figueres durant els dies laborables al vespre i permeti els usuaris que es desplacen diàriament a la capital catalana per feina conciliar vida laboral i familiar. Actualment, no hi ha cap tren entre Barcelona, Girona i Figueres entre les 19.25h i les 21.40h -l'últim del dia- i això fa que, segons els impulsors de la iniciativa, molts usuaris gironins que acaben de treballar a les set del vespre no arribin a temps a l'estació de Sants i s'hagin d'esperar més de dues hores pel darrer comboi de la jornada, que arriba a la capital gironina a les 22.18h i a Vilafant passats dos quarts d'onze de la nit. La recollida de signatures s'allargarà fins el 6 d'abril.

Les signatures van acompanyades d'un manifest en què es denuncia que la manca de trens al voltant de les vuit del vespre "generen un perjudici" als usuaris habituals que es desplacen a Barcelona per motius laborals o familiars i es recorda que la línia Barcelona-Girona-Figueres és de les que experimenten un major creixement i un volum de viatgers més elevat.

D'altra banda, el text també assenyala "que entre les missions de Renfe hi ha donar un servei de transport amb vocació de servei públic i amb l'objectiu d'incrementar la quota de mercat del ferrocarril".

Segons dades de Renfe corresponents a l'any passat, la línia d'alta velocitat Barcelona-Girona va igualar en tot el 2016 el nombre de passatgers de la línia Barcelona-Tarragona al llarg de nou anys. També durant el mateix any, el nombre d'usuaris del corredor Barcelona-Girona-Figueres va multiplicar per deu els de la línia Barcelona-Camp de Tarragona i dels dos milions de viatgers que van utilitzar les línies Avant aquell any, 1,45 corresponien al corredor Barcelona-Girona-Figueres.