12 de abril de 2018
12.04.2018

Defensem el Tren alerta que la vaga francesa castiga l'usuari transfronterer

L'associació adverteix que està perjudicant la mobilitat dels ciutadans de Perpinyà a Figueres. Demanen que es millorin les interconnexions

12.04.2018 | 17:34
L´estació transfronterera de Portbou on acaben els trens.

L'Associació Defensem el Tren de l'Empordà i l'Associació d'Usuaris del Tren Perpinyà Portbou alerten que la vaga francesa «està castigant de debò els usuaris transfronterers» entre Perpinyà i Figueres.

Les dues associacions han volgut sumar-se per posar de manifest les complicacions que està comportant per a la mobilitat la suspensió del servei i la necessitat d'establir tota mena d'interconnexions alternatives per creuar a banda i banda de la frontera.

Des de les dues associacions han remarca que «ha arribat  l'hora  que les autoritats  de  proximitat, de la banda Nord i Sud de la frontera s'han d'implicar  en aquest  conflicte -greu conflicte social- que  pot  tenir  unes  derivades  molt  negatives  per  a l'economia transfronterera de l'Empordà  i la Catalunya  Nord».

Per a les entitats, «els responsables  polítics  empordanesos, de la regió de  Girona, així  com els de la Catalunya  Nord  i la regió d'Occitània han d'exigir a l'Estat espanyol, a  Renfe i  a l'Estat francès,  a la SNCF, que no facin patir tant el nostre  territori transfronterer  i comencin a iniciar  negociacions  per  tal  de   solucionar, d'una vegada  per  totes, aquesta  qüestió  tan vital per al nostre  territori com són les interconnexions ferroviàries  entre  Portbou  i Cervera  de la Marenda».

Demanen que es convoqui una trobada entre càrrecs electes de Catalunya Nord i Sud.

L'aturada dels serveis que es porta a terme a França afecta en termes generals un 25% dels trajectes de les línies internacionals. Els serveis de la R11 i R3 només tenen garantida la circulació fins a Portbou i Puigcerdà, respectivament, en les jornades de vaga.

El principal motiu d'aquestes vagues, convocades dos dies seguits de cada cinc en els propers mesos, és la reforma del sistema ferroviari llançada pel Govern per decret. El principal motiu de protesta és el final de l'estatut laboral privilegiat dels treballadors de la SNCF de cara a l'obertura de la competència de les línies de trens, començant per l'alta velocitat l'any 2020.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit