La plataforma Línia Verda Vilafant es va posar en funcionament el febrer del 2017 i des d'aleshores l'Ajuntament ha constatat un augment de la participació ciutadana a través d'aquesta aplicació. Es tracta d'una aplicació per a telèfons mòbils que permet comunicar incidències geolocalitzades a temps real i amb suport gràfic.

Des de la seva posada en funcionament s'han resolt prop del 90% de les 982 incidències comuincades fins a finals de juliol. L'usuari a més sap que s'ha resolt i per tant que la seva comunicació ha estat útil, ja que durant tot el procés de resolució se l'informa fins a la finalització de l'incident.

El tipus d'incidències més freqüents són aquelles que fan referències a l'estat de voreres i pavimentació, seguit de l'enllumenat, parcs i jardins, mobiliari urbà, neteja, senyals i semàfors i escombraries.

La plataforma permet els veïns comunicar incidències de la via pública accelerant així la seva resolució. Altres pobles veïns, com Figueres, també disposen d'aquest tipus de plataformes.