La primera campanya de busos turístics gratuïts promoguda per l'Ajuntament de Figueres s'ha tancat amb èxit, segons la valoració feta pel consistori. Entre el 9 de juliol i el 29 d'agost, el servei ha atret 700 turistes a la ciutat, majoritàriament francesos (87% dels visitants), que ha superat les previsions exhaurint les reserves de la ruta francesa.

El servei oferia dues rutes amb sortida des de l'Escala (amb parada a Sant Pere Pescador i Roses) i una altra des de Sant Cebrià de Rosselló, a la Catalunya Nord (amb parada a Canet i Perpinyà).

La campanya ha convençut el públic francès i l'Ajuntament no descarta repetir l'experiència en properes temporades, enfocant-la especialment cap al visitant del sud de França.

De fet, la campanya de Figueres va generar controvèrsia a la Catalunya Nord. Si bé el servei de poder visitar la ciutat amb transport gratuït va ser molt ben acollit pels ciutadans, també va ocasionar recels per part del comerç i l'Ajuntament de Perpinyà.

La despesa mitjana de cada visitant a la ciutat ha estat de 88,5 milions. En xifres, la campanya ha tingut un retorn econòmic a la ciutat de 70.000 euros, amb un impacte en despesa directa a la ciutat de 50.000 euros, els quals el visitant ha destinat principalment a restauració, cultura, lleure i comerç. L'Ajuntament hi havia invertit 33.810 euros.

Dels equipaments turístics i culturals de la ciutat, el castell de Sant Ferran és el principal descobriment que destaquen els usuaris, amb un 61% de les visites, segons l'Ajuntament, seguit del Museu Dalí, el Museu del Joguet i el de l'Empordà. La campanya també oferia el transport fins al castell de Sant Ferran, on 6 de cada 10 dels usuaris l'han visitat per primera vegada. Ha sigut la fortalesa el que els turistes han considerat la gran descoberta de la ciutat.