El festival Acústica de Figueres ha generat aquest any un impacte econòmic de 2,5 milions d'euros, un 8% més que el 2017 (amb 2,3 milions). Segons un estudi elaborat per l'Ajuntament, el retorn ha sigut de 9,44 euros per cada euro invertit pel consistori, i la despesa mitjana de cada visitant ha sigut d'uns 29 euros.

El festival, que es va celebrar entre el 30 d'agost i el 2 de setembre, ha sigut l'edició més exitosa, amb 108.000 espectadors. En les seves disset edicions, l'Acústica s'ha situat entre els festivals de referència a Catalunya i ha tingut un retorn directe per a la ciutat d'1,66 milions d'euros. El promotor Xavier Pascual ha destacat que en aquests disset anys el certamen no ha parat de créixer en visitants. A més, un 83% el recomanaria a un conegut i no s'ha trobat cap enquesta amb una valoració negativa.

Per la seva banda, l'alcaldessa, Marta Felip, ha destacat que es tracta de l'esdeveniment amb major retorn i impacte econòmic per a la ciutat. A més, ha insistit també en els elements «intangibles», com ara la projecció exterior, i el conveni signat amb l'Ajuntament garanteix una subvenció anual de 240.000 euros fins al 2020.

En l'acte de presentació de l'impacte econòmic també es va entregar el donatiu aconseguit amb la venda de Gots Solidaris, una iniciativa apadrinada per Gran Jonquera. Són 4.000 euros que s'han destinat a l'AECC Catalunya Contra el Càncer de Figueres.