08 de novembre de 2018
08.11.2018

Figueres acumula un deute de mig milió d'euros pel dipòsit de cotxes abandonats

L'Ajuntament porta al ple d'avui una modificació de crèdit per pagar factures pendents entre el 2014 i el 2017 · La intervenció evidencia que els problemes de gestió i control han ocasionat l'elevat sobrecost per la demora dels desvallestaments

08.11.2018 | 00:29

L'Ajuntament de Figueresun deute de 500.573 euros amb l'empresa que s'encarrega de la recollida i dipòsit de cotxes abandonats. La xifra correspon a factures pendents acumulades entre l'any 2014 i 2017, i ara el consistori ha de fer-hi front.

Del servei de vehicles abandonats se n'encarrega l'empresa Transgrues Font i al contracte del 2012 s'establia que l'Ajuntament podia deixar els cotxes al dipòsit gratuïtament durant cinc mesos i mig fins donar l'ordre de desvallestament. Però l'Ajuntament va superar aquest límit en nombrosos vehicles, ocasionant un elevat sobrecost.

El contracte recollia que, per cada dia fora del termini establert, l'Ajuntament havia de pagar cinc euros per dia i cotxe, dos per motos, sis per les furgonetes i quinze pels camions. El mig milió d'euros que l'empresa reclama correspon a diversos retards acumulats.

El consistori, per poder afrontar el pagament de les factures sense consignació pressupostària, ha d'aprovar una modificació de crèdit extraordinàri per valor de mig milió d'euros, que provindran del romanent de tresoreria.

El grup Compromís d'Esquerres ha carregat durament contra el que qualifica de «mala gestió del govern de CiU, d'aquest mandat i l'anterior».

El seu regidor, Òscar Vergés, que ahir va denunciar la situació davant la premsa, va reclamar explicacions al govern municipal. «Algú ha de donar la cara als contribuents», deia. Hi ha vehicles que s'hi han passat anys. «Un Rover hi va estar dos anys i cinc mesos i hem arribat a pagar més de 6.449 euros pel seu desvallestament», exemplifica Vergés.

A més, el regidor assegura que el cost per la «deixadesa en la gestió» del contracte s'enfila fins gairebé els 900.000 euros en total. Segons Vergés, ja s'han pagat altres factures amb anterioritat per haver superat el període de dipòsit gratuït.

Respecte a això, l'empresa ha presentat rebuts per valor de 500.573 euros, dels quals s'ha donat conformitat a 153.198 euros. Si s'aprova la modificació de crèdit, aquest darrer import es pagaria automàticament i la resta correspon a factures pendents de ser revisades.

Des de l'oposició, Òscar Vergés també critica que l'alcaldessa pretengués renunciar dilluns malgrat deixar expedients com aquest oberts.

«Sospito que volien fer una cortina de fum i que tot això es volia tapar amb l'entrada d'un nou alcalde», assegura. Marta Felip tenia prevista la dimissió dilluns i la investidura del seu substitut dijous, seguit d'aquest ple ordinari amb trenta punts a l'ordre del dia i en el qual també s'haurà de votar la valoració de llocs de treball.

Contracte signat per Santi Vila

El contracte es va signar el juny del 2012, durant el mandat de Santi Vila, i és en aquest mateix en què s'estableixen els termes de retirada i desvallestament de vehicles. El contracte amb Transgrues Font es va renovar a principis de 2018 ampliant el termini i rebaixant el preu de dipòsit diari a 1,5 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook