L'Ajuntament de Roses ha presentat aquest matí el material i programació de la campanya «Per Carnaval no tot s'hi val» d'enguany, una projecte nascut l'any 2012 per informar i conscienciar els joves i la població en general entorn als perills que comporta el consum d'alcohol i drogues.

En aquesta ocasió, una vintena de joves han participat activament en la composició i interpretació de la cançó «No tot s'hi val». La lletra i música de la cançó són fruit del treball fet per vuit joves d'entre 13 i 18 anys que van participar en el càsting convocat per l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament, mentre que la producció musical ha anat a càrrec de la productora Paràlisi del Somni.

Els joves en protagonistes

Un dels components clau de la campanya és convertir els joves de Roses en els protagonistes i emissors del missatge de la mateixa. En aquesta ocasió aquest protagonisme ha recaigut en la gravació d'una cançó i un videoclip, que tornen a fer palès l'esperit creatiu i desenfadat de la campanya.

Lluny de missatges alliçonadors o basats en prohibicions, el que transmet «Per Carnaval no tot s'hi val» des dels seus inicis és el fet que la llibertat d'escollir i la decisió final sobre el consum de drogues i alcohol, recau sempre en els joves, s'explica des de l'Ajuntament de Roses.

En conseqüència, l'Àrea de Joventut dona, amb cada nova edició, veu als adolescents i joves del municipi, permetent que siguin ells, a partir de les seves pròpies experiències i amb el seu llenguatge i codis, els que reflexionin i expressin les seves opinions i punts de vista. El videoclip es va fer públic aquest dijous.