La segona pròrroga d'Ecoserveis ha obligat l'Ajuntament de Figueres a aprovar els plans de gestió de l'empresa mixta per a aquest 2019. El document preveu una despesa de 5,9 milions d'euros per a un període de 275 dies, entre el gener i el 2 d'octubre, data en què finalitza la darrera pròrroga.

L'empresa mixta Ecoserveis, encarregada de la neteja, la recollida d'escombraries i el manteniment d'enllumenat i parcs i jardins a Figueres, està prorrogada des del 2016. El setembre passat l'Ajuntament va allargar el contracte per segona vegada, un tràmit indispensable mentre no es resolia el concurs del nou servei.

Els plans de gestió inclouen les despeses del servei de recollida d'escombraries (1,8 milions), la deixalleria (178.600 euros), neteja viària (1,9 milions), manteniment d'enllumenat (386.300 euros), parcs i jardins (1,5 milions) i l'increment salarial dels treballadors d'Ecoserveis (60.000 euros).

Des de l'oposició, CExF va criticar durament l'aprovació dels plans de gestió. Per al grup és una mostra del «fracàs» de gestió del govern per «no fer els deures a temps». Per la seva banda, Cs va lamentar que la ciutat es trobés bruta i va titllar Ecoserveis de «contracte ruinós» per a la ciutat.

L'Ajuntament va desencallar el passat mes de març el procés d'adjudicació del nou servei d'escombraries i neteja viària de la ciutat, aturat pel Tribunal Català de Contractes del Sector Públic pels recursos que van presentar dues de les empreses finalistes. El tribunal va desestimar les al·legacions i ara l'equip de govern té via lliure per seguir els tràmits.

L'acord d'adjudicació que concedeix el contracte a l'UTE Romero Polo-Valoriza es votarà en els propers plens municipals. Un cop el contracte s'hagi signat i l'adjudicació sigui formal, l'empresa assumirà la gestió de les escombraries. El tràmit s'haurà de fer abans que finalitzi la segona pròrroga. La concessió amb Ecoserveis s'extingia l'octubre del 2016, però aleshores encara no estava resolt el concurs i es va haver de fer la primera pròrroga.