L'Ajuntament de Roses ofereix quatre sessions formatives en Administració Electrònica dirigides a entitats i empreses (25 d'abril), gent gran (29 d'abril), empreses licitadores (2 de maig) i ciutadania en general (8 de maig), on s'exposaran casos pràctics i s'atendran consultes sobre les tramitacions i relació electrònica que cadascun d'aquests segments de població poden tenir amb el consistori. Totes les sessions es realitzen a l'aula de formació de Promoció Econòmica, començaran a les 19 h i tindran una durada d'una hora i mitja.

Des del 2016, l'administració pública ha passat a ser electrònica i ha deixat de treballar amb el paper. Des de llavors, l'Ajuntament de Roses s'ha adaptat a aquesta nova normativa, que té per finalitat millorar i facilitar la comunicació del ciutadà amb l'Ajuntament, permetent d'aquesta manera que els tràmits es puguin fer des de casa o qualsevol lloc, durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Acostar l'Ajuntament

Davant aquests canvis, el consistori ofereix a comerciants,empresaris, presidents d'entitats, gent gran i associacions i ciutadania en general, unes sessions formatives que es realitzaran durant els mesos d'abril i maig, perquè tots ells puguin relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament.

Presentació d'instàncies i sol·licituds, facturació electrònica, canvis de domicili, ús de la plataforma de contractació són alguns dels temes que es tractaran al llarg de la formació.

Paral·lelament a aquestes formacions, l'Ajuntament de Roses ha posat en marxa des de l'1 d'abril un servei d'assistència gratuïta destinat a guiar i ajudar ciutadans i empreses en la realització de qualsevol dels tràmits municipals en línea.