El govern de Figueres reestructurarà el sistema d'estacionament de la ciutat. Entre les mesures anunciades ahir per l'alcaldessa, Agnès Lladó, hi ha prevista una reducció del 40% del preu de la zona blava i verda per a no residents. El preu de dues hores d'estacionament baixarà de 3,90 a 2,40 euros i els deu primers minuts seran gratuïts. El canvi es començaria a aplicar a partir del gener del 2020, un cop aprovades les ordenances fiscals de l'any vinent.

El nou sistema d'aparcaments serà «més barat i flexible» i permetrà «reforçar» la capitalitat de la ciutat, segons van destacar ahir l'alcaldessa, Agnès Lladó, i el vicealcalde, Pere Casellas. El pla d'estacionaments ha estat elaborat per Fisersa.

L'objectiu de la mesura és permetre la rotació de l'estacionament, evitar els vehicles abandonats a la via i resoldre la manca d'aparcament que pateix la ciutat. La mesura s'ha treballat amb Fisersa i compta amb l'aval tècnic, segons va explicar l'alcaldessa.

Referent a l'àrea verda, el govern assegura que està «infrautilitzada» en zones com la Creu de la Mà. «Durant el dia sobren unes 200 places i a la nit, unes 40», explicava Casellas, per la qual cosa es modificarà el sistema per intentar potenciar-ne l'ús.

Es crearà una tarifa baixa per a residents a Figueres i treballadors de la zona amb dret a estacionar a la zona verda durant set hores. Pels no residents a la ciutat, la zona verda redueix el preu d'estacionament igualant-lo a la zona blava amb 10 minuts gratuïts.

Aparcaments dissuasius

La revisió del model d'estacionament regulat també contempla canvis en els dissuasius. Es crearà un tiquet d'estacionament gratuït per una durada de dues hores i si se supera aquest període s'aplicarà una tarifa plana d'un euro per a la resta del dia.

La mesura afectarà tots els aparcaments dissuasius de la ciutat, segons van insistir Lladó i Casellas. Paral·lelament, el govern seguirà buscant solars buits que puguin ser utilitzats com a tal per reduir la manca d'estacinament.

Les zones de càrrega i descàrrega també es reformaran a través de la unificació de l'horari i el calendari així com la implantació d'un sistema de control horari amb identificació de matrícula.

«La ciutadania i el comerç local demana que hi hagi aquesta eina perquè facilitarà que la gent de la comarca torni a Figueres», va defensar Lladó.

Referent a les obres de l'aparcament del camp de futbol del Far, Lladó va assegurar que «avancen», tot i que encara no estan finalitzades. L'espai serà l'aparcament dissuasiu més gran de Figueres, amb 330 places. L'obra va estar impulsada per l'anterior govern i l'espai havia d'entrar en funcionament aquest mateix estiu per avaluar-ne l'efectivitat.