Temps era temps, abans que malgrat les protestes (sí, perquè el corpus comercial local considerava que seria mortal per a la ciutat. Figueres sempre ha tingut un substrat de gent oposada al progrés) es construís el cinturó de ronda, el carrer Lasauca era el principal afluent a la riuada de trànsit que entrava a Figueres, sobretot la dels turistes que anaven cap a Roses després de creuar la Rambla i circular pel carrer Nou (llavors avinguda José Antonio), el carrer Castelló i l'avinguda Vilallonga i, al mateix temps, era la principal via d'evacuació del trànsit est-oest, perquè Figueres era, i en certa manera ho continua essent, cosa que molts governants no semblen tenir en compte, punt d'encreuament de dues vies principals de comunicació, les N-II i N-260, a més d'altres secundàries.

Segurament amb l'ànim sempre latent de «pacificar» la Rambla (jo mai he vist cap guerra ni baralla entre els vianants i els automòbils) es prohibí l'entrada pel carrer dedicat a l'enginyer militar, fent-la només d'evacuació, i el trànsit cap a l'est va quedar molt limitat. Però la voluntat de tancament de la plaça persistia.

Recordo algun article en favor d'aquesta mesura per part d'un figuerenc que ni treballava ni vivia a la vila, però que la volia per a les seves promenades de turista accidental de cap de setmana, com si entre el dilluns i el dissabte la ciutat estès morta i els treballadors i residents no poguessin gaudir-la.

És aquest figuerenc el mateix que, fent de la necessitat virtut, des del seu acabat de cessar càrrec de regidor de Mobilitat, es felicitava per haver tornat a fer el carrer Lasauca d'entrada a la vila perquè, amb l'accés directe a la Rambla (alça, candela!) era la més decent de les que disposava la ciutat. Ara, el darrer invent d'aquesta surrealista població que no sap què vol ser quan sigui gran (quan arribi als cinquanta mil veïns, que era el somni d' Armangué?) és, per commemorar la Setmana Europea de Mobilitat, tancar temporalment el passeig al trànsit, cosa per a la qual l'Ajuntament ja ha començat a rebre la nova senyalització ( els diners públics, madame Calvo dixit, no són de ningú) que s'instal·larà al carrer. Vostès ho entenen? Jo no.

A mi em sembla una més de les flagrants contradiccions a les quals els governants sotmeten els ciutadans: per afavorir la mobilitat, cal suposar de vehicles, es prohibeix la circulació en el punt neuràlgic de la ciutat! Estan bojos aquests romans? Però, en fi, fent i desfent aprèn l'aprenent.