Aigües de Vilajuïga va inaugurar ahir les noves instal·lacions reformades per la multinacional Grifols, amb què aposta per l'alta gastronomia com a nínxol de mercat. L'aigua carbònica ha inspirat Jordi Roca per a l'elaboració d'unes postres que ahir va presentar.

El mestre pastisser del Celler de Can Roca ha ideat unes postres amb una base de fruita aquosa com a fil conductor i flors blanques com a símbol de renaixement i de la puresa de l'aigua que ahir va presentar durant l'acte d'inauguració.

Roca ha concebut una esfera de caramel farcida de gotes de gelatina, litxis, flor blanca -saüc, acàcia o gessamí en funció de l'època-, sorbet, poma verda i gelea d'Aigua de Vilajuïga i meló.

Grifols ha posat 5,5 milions d'euros sobre la taula per engegar aquesta empresa, i el seu objectiu és arribar en el termini aproximat d'un any a extreure 2 milions de litres per produir ampolles d'un litre i mig.