Un grup de 26 passatgers ha denunciat el retard i cancel·lació del tren Avant 34714 a l'estació de Figueres-Vilafant el dimecres 2 d'octubre amb sortida a les 19.39 hores. El comboi, procedent de França i amb destinació Barcelona, es va quedar aturat al túnel del Pertús per una avaria de la catenària, segons ha informat Renfe, i els passatgers no van ser reubicats fins la mitjanit en un altre tren.

Els viatgers critiquen la «pèssima gestió» de Renfe i Adif en un document signat pels afectats de les més de quatre hores d'espera. En l'escrit asseguren que quatre passatgers van perdre vols i que un cinquè amb necessitat d'insulina va haver de marxar en taxi cap a Barcelona «amb caràcter urgent».

A l'escrit fan un minuciós relat dels fets i critiquen les «informacions confoses». Els passatgers expliquen que van proposar d'agafar el següent i últim tren en direcció Barcelona, previst a les 20.45 hores però asseguren que no els ho van permetre i van haver d'esperar el tren assignat, el 34714, que hores més tard es va acabar cancel·lant.

Sense accés a menjar

«Vint-i-sis passatgers sense informació, amb la cafeteria tancada, sense màquines d'autoservei, sense, per tant, accés a menjar o beure, a l'espera durant hores en una estació com la de Figueres-Vilafant que es troba aïllada del nucli urbà», expliquen. Els passatgers qualifiquen «d'irresponsable» i «molt greu» el tractament i la gestió per part d'ADIF-Renfe pel «desemparament» en què es van trobar els passatgers.

Els passatgers agraixen també el tracte d'un treballador de l'estació per compartir la garrafa d'aigua així com a famliars i amics dels afectats, per dur-los menjar.

Segons ha explicat a Diari de Girona una de les passatgeres afectades, Lara Fluxà, no se'ls hauria permès fer una reclamació conjunta i ara queda en mans de cadascun dels passatgers fer la corresponent reclamació. Confia que se'ls abonarà el cost del bitllet. «Tenen el deure de fer-ho», assegura. A més, critica que precisament molts passatgers opten per pagar un bitllet més car per vitajar amb TAVs o Avants per tenir, precisament, una major puntualitat que no troben en els Mitja Distància o Rodalies.

Des de Renfe, s'indica que en tota la línia hi van haver un centenar d'afectats i que la incidència es va produir per la «circumstància» de la catenària avariada.