Isaac Parras i Biel Ferrer tenien 15 anys quan, entre les seves converses adolescents, sorgien opinions sobre moda i sobre l'exclusivitat d'algunes marques de roba. Acabaven de fer 3r d'ESO a La Salle de Figueres i el seu esperit emprenedor s'anava despertant a mesura que s'adonaven de la seva capacitat per crear uns dissenys propis.

Avui, amb 16 anys, ja han constituït la seva empresa i han donat vida a un nom, Twine, la seva marca. «Aquesta paraula, en anglès, significa corda de cànem, un material senzill, però molt resistent. Per a nosaltres té unes connotacions molt significatives. Com a verb, vol dir entrellaçar, i també s'identifica amb la nostra empresa», comenten els dos joves.

Isaac Parras i Biel Ferrer han arrencat el negoci llançant al mercat quatre models de samarretes unisex, que combinen els colors blanc i negre, els seus preferits. El logotip entrellaça la paraula Twine. El seu web, twine-shop.com, és el seu principal punt de venda, si bé els seus dissenys també tenen un espai físic a la botiga Valosport, de Figueres. Un altre dels aparadors que els ha donat molta visibilitat és Instagram (@twineofficial).

Les seves peces es comercialitzen amb èxit i el bon ritme de vendes els ha donat l'oportunitat de posar en marxa la fase següent del seu projecte: invertir en les dessuadores Twine, que aviat veuran la llum. «De moment, no tenim beneficis, però, si més no, podem anar-nos reinventant», anoten.

Una de les característiques de Twine té a veure amb el seu lema: «Look forward (mira més enllà)», que relacionen amb el seu compromís social: «Una part de la venda de cada samarreta la destinem a plantar un arbre», han comentat, i per concretar aquesta acció ja compten amb el suport de l'Ajuntament de Roses, que els ha cedit espais del municipi per a la plantació. Cada venda, a més, s'acompanya d'un packaging personalitzat i d'un regal, el braçalet amb l'eslògan Look forward.

Sense ajut econòmic dels pares

Per fer realitat la seva empresa, ells sols s'han encarregat de buscar el fabricant de la roba i de l'etiqueta, de dissenyar el logotip i la pàgina web. Es feliciten d'haver aconseguit el seu objectiu sent autosuficients. «Els nostres pares ens han ajudat en tot el que té a veure amb els temes legals, però no econòmicament. Els diners que hem invertit per crear l'empresa venen de feines que hem fet nosaltres mateixos, com logos, edicions de vídeo o pàgines web i també classes de bateria, perquè en Biel és bateria», comenta l'Isaac.

Aquests dos «millors amics» es van conèixer quan tenien 12 anys, en iniciar l'etapa a Secundària, i de seguida van congeniar. Tots dos han optat pel Batxillerat Tecnològic i cursen primer en diferents instituts: l'Isaac, al Cap Norfeu de Roses, i en Biel, a Vilafant. Tenen molt clar cap a on volen dirigir els estudis universitaris: «Si tot va bé, farem un doble grau d'ADE i Enginyeria Informàtica a la Universitat Ramon Llull», coincideixen.

Sobre com va sorgir Twine, expliquen: «Primer, vam pensar que podríem dissenyar un parell de samarretes per a cada un. Després se'ns va ocórrer que podríem tenir la nostra pròpia marca de roba. La idea inicial consistia a començar amb samarretes ja fetes, que nosaltres podríem estampar o logotipar, però ens vam informar sobre fabricants i vam arribar a un taller d'Osca, que fa unes confeccions de molta qualitat i que ens permetia fer cada peça de principi a fi», relaten els dos socis.

El seu projecte d'emprenedoria ha suposat una font d'aprenentatges constant i, fa poc, van decidir incorporar a l'equip un amic més, Guillermo Pacho, per ocupar-se de la campanya de màrqueting.