La DO Empordà i ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat, han organitzat una "missió comercial" a Noruega, Finlàndia i Suècia amb l'objectiu de millorar el coneixement dels vins empordanesos entre els principals compradors dels monopolis escandinaus.

Una representació del consell empordanès s'ha desplaçat del 5 al 9 de desembre a aquests tres països nòrdics per celebrar-hi tastos professionals, una agenda organitzada des de l'Oficina Exterior de Comerç i d'Inversions d'ACCIÓ a Copenhaguen. La iniciativa forma part del pla d'internacionalització dels vins empordanesos que impulsa el consell regulador de la denominació amb l'objectiu d'incrementar les vendes a l'exterior. Les exportacions a Noruega, Finlàndia i Suècia, amb prop de 50.000 ampolles el 2018, representen el 6'5% del total de vendes de l'exterior a la DO Empordà.

Les presentacions han estat dirigides per la sommelier Clara Antúnez i han permès mostrar una selecció de les diverses tipologies de vins de l'Empordà, així com de les varietats més representatives de la denominació.

Els cellers empordanesos exporten anualment entre un 10% i un 12% de les seves vendes que l'any passat es van situar en prop de 6 milions d'ampolles. Al llarg del 2018, els vins de l'Empordà es van vendre a una cinquantena de països. Els principals importadors dels vins empordanesos són Suïssa, Estats Units, Alemanya, Canadà, Països Baixos, Bèlgica, Xina, França, Regne Unit i Andorra.