Els usuaris dels autobusos municipals de Figueres podran saber a temps real la ubicació del bus i les parades més properes. L'empresa municipal Fisersa ha posat en funcionament un canal interactiu de Telegram per tal d'informar als viatges sobre aquest servei, els horaris, les línies i les parades.

El bot de Transport Urbà de Fisersa és un programari sobre l'aplicació de Telegram que serveix per comunicar-se amb l'usuari imitant un comportament humà. Per poder interactuar amb el bot només s'ha de cercar l'usuari @fisersaBusBot al Telegram i iniciar un xat amb ell. L'usuari pot seleccionar la línia que vol consultar, trobar la parada més propera, conèixer els horaris de pas així com la ubicació del moment del bus.

El conseller delegat de Fisersa, Pere Casellas, ha explicat que aquest nou canal permet informar de forma "directa i a temps real" als usuaris dels busos urbans de la ciutat amb un mètode "fàcil, àgil i pràctic". "És un pas endavant per aplicar les noves tecnologies a les necessitats dels ciutadans" ha dit Casellas, i ha animat els usuaris del servei d'autobús a utilitzar aquest nou canal "que els facilitarà la informació i la gestió del transport".

L'any 2018 el servei d'autobusos a la ciutat va registrar 555.235 usuaris, amb una mitjana diària de 1.869 passatgers, segons les dades facilitades per l'Ajuntament. El servei es va prestar 298 dies i el global dels trajectes sumen 252.615 quilòmetres recorreguts.