L'impacte del coronavirussobretot en l'àmbit comercial i turístic. La temporada estival ha sigut fluixa, en comparació amb la d'anys anteriors, i tant botiguers com l'Ajuntament ja tenen la vista posada en la campanya de Nadal per reactivar el consum a la ciutat. Aquest dimecres l'alcaldessa, Agnès Lladó, es va reunir amb representants de l'associació Comerç Figueres, que representa uns 300 botiguers de la ciutat, per acordar les actuacions de la campanya de tardor-hivern.

Durant la trobada, ambdues parts van coincidir que cal aprofitar els propers mesos per «rellançar» el caràcter comercial de Figueres de cara a la tardor i a la campanya nadalenca, després que el passat juliol la Generalitat de Catalunya apliqués mesures restrictives per aturar un rebrot de la covid-19 a Figueres i a l'entorn.

L'Ajuntament i l'associació coincideixen en què la campanya nadalenca serà un dels moments clau de la temporada. En aquest sentit, el consistori prepara un projecte per l'ampliació dels llums de Nadal a la ciutat. El centre concentrarà la vuitantena de llums dalinians, mentre que a la resta de la ciutat se'n col·locaran d'altres sense relació amb el pintor figuerenc.

Nova il·luminació

Precisament, l'Ajuntament ja ha tret a concurs públic el contracte de lloguers, amb un pressupost inicial de 120.410 euros. El contracte inclou 254 llums que s'instal·laran fora del Rovell de l'Ou (152 en fanals i 102 transversals) i 11 muntatges sobre terra. També es decoraran 15 arbres i hi haurà 34 elements especials com boles o globus. L'execució del contracte està comprès entre el 25 de novembre i el 6 de gener.

Anualment, l'Ajuntament de Figueres instal·lava al voltant d'uns 270 llums dalinians que es concentraven al centre de la ciutat, però en l'informe de contractació es recull que enguany en seran 80 unitats i només al nucli antic. La resta es completarà amb la il·luminació de lloguer, en considerar que el nombre de figures dalinianes no és suficient per englobar els diferents barris.ç

Paral·lelament, s'estudia fer coincidir l'encesa de llums amb el Black Friday, així com la possibilitat de fer-ho abans, «en un dels dies més importants en vendes», argumenta l'Ajuntament. També s'analitza la viabilitat de la instal·lació d'un fil musical a la zona de vianants del rovell de l'ou, que funcionaria durant uns dies i hores determinades.

A més, es durà a terme una campanya de comunicació destinada especialment al públic francès de la Catalunya nord. Els comerciants de Figueres han tancat un estiu «dolent» a conseqüència de la pandèmia i el client francès ha baixat, tot i que ho ha fet menys del previst, explicava el president de Comerç Figueres, Frederic Carbó.