El Museu de l'Empordà es convertirà en una aula més de l'institut Ramon Muntaner de Figueres, amb qui s'ha signat un conveni. La idea és que els alumnes del Cicle Superior d'Educació Infantil portin a terme una proposta educativa que estarà relacionada amb la cultura i les arts, per tant, al Museu de l'Empordà.

Es tracta d'una proposta de co-creació centrada en dues metodologies, learning by doing i design thinking. Basada en la teoria del nord-americà John Dewey, la metodologia del learning by doing es basa en el principi fonamental que l'aprenentatge ha de ser una acció rellevant i pràctica, i no pas teòrica i passiva. «De fet, existeixen diversos estudis que asseguren que un aprenentatge pràctic o aplicat és molt més efectiu que el passiu, ja que els continguts i les pràctiques apreses queden molt més fixades en la nostra memòria», han informat des de l'Ajuntament..

El design thinking (o «pensament de disseny») és una metodologia orientada a la ideació de solucions dins un marc proposat, la qual s'empra en el context de la professió i pràctica del disseny.

En total s'han previst quatre sessions que començaran demà i que es portaran a terme els dijous a la tarda.