L'Escala, Sant Pere Pescador, Castelló d'Empúries i Roses han posat en marxa un pla de xoc per promoure la badia de Roses de forma conjunta amb accions que ajudin a minimitzar els efeces que està tenint la pandèmia sobre les empreses i el territori. El pla inclou una primera fase centrada a refermar una imatge d'aquest territori i una segona fase per engegar noves accions o productes. L'objectiu és atraure un turisme sostenible, de salut i benestar, i de proximitat.

Les quatre poblacions tenen un pla d'acció 2020 i un pla de promoció conjunt. Es va acordar tirar-ho endavant el mes de maig i es van posar en marxa les primeres mesures econòmiques adreçades a les empreses.

El turisme a la zona ha caigut amb les conseqüències econòmiques que genera. Les quatre poblacions han posat de manifest que consideren clau «treballar en xarxa per la Badia, fomentant el turisme responsable i sostenible, i potenciar l'oferta turística i comercial d'aquest territori».

S'ha creat un vídeo promocional per tal de difondre els valors del territori i atraure aquest turisme. Generar aquesta imatge, mostrar l'oferta i captar aquest visitant que ha d'impactar positivament sobre l'economia. El vídeo va acompanyat de les accions necessàries perquè arribi al visitant potencial.

Un territori excepcional

La badia ofereix més de 45 km de platges, 15 km de cales i 50 km de canals navegables amb una costa que ofereix penya-segats i petites cales d'aigües tranquil·les i transparents que es fusionen amb la costa més suau de la Costa Brava i unes platges que es caracteritzen per les seves aigües poc profundes, ideals per a les famílies i la pràctica d'esports de vela.

La badia està limitada al nord pel Parc Natural del Cap de Creus, al sud pel Parc del Montgrí i situada al bell mig pel Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà.

Des de fa uns anys formen part del club de les Badies Més Belles del Món.

La primera fase del pla incideix en un missatge que difon la clara aposta per la sostenibilitat, la qualitat i la seguretat de la badia dins l'oferta turística de la Costa Brava i de Catalunya.

Una segona fase estarà vinculada a l'àmplia oferta turística i a la creació de nous productes i experiències que permetin als visitants sentir la badia, un territori amb un contrast de paisatges i una oferta cultural, natural, gastronòmica i de productes del territori únics.

El mes de novembre s'ha creat una oferta d'activitats centrada en el turisme que busca experiències relacionades amb la salut.