ERC ha demanat a l'Estat que es tramitin i executin les obres de millora pendents des de fa anys a l'N-260 al seu pas per Llançà i Ordis.

Es tracta d'una via amb un trànsit diari de fins a uns dotze mil vehicles en alguns trams i que requereix millors condicions per a la seguretat.

El senador de Girona, Jordi Martí, ha demanat "tramitar, aprovar i licitar d'urgència els estudis informatius, d'impacte ambiental i els projectes constructius necessaris per a l'execució d'obres de millora".

El senador ha presentat una moció a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. S'exposa que l'N-260 és una de les carreteres “més importants” de la xarxa viària de les comarques gironines.

I, en particular, per a la connectivitat de la comarca de l'Alt Empordà, sigui entre els seus municipis, o amb la resta de comarques, com per exemple amb la Garrotxa, i amb la frontera francesa.

Ha defensat que actua com “eix vertebrador econòmic i social” i que és “vital” la seva adequació per “garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats entre tota la ciutadania”.

La intensitat mitjana de vehicles és d'entre 9.409, i 11.280 vehicles segons el tram. “Aquestes xifres posen en evidència l’alta freqüència d’ús i, sobretot, la importància i la necessitat de mantenir-la en les millors condicions per la seguretat viària dels vehicles i els seus usuaris”, ha afegit el senador.

Martí concreta en l’escrit de la moció que el Ministeri de Foment executi les obres pendents, i que ja va adjudicar el juny de 2008”, per a condicionar la Travessera de Llançà a l'N-260, entre els punts quilomètrics 15 + 300 i 18 + 400.

Rotonda a la intersecció d'Ordis

A més, també es demana de forma urgent es faci una rotonda a la intersecció de l'N-260 amb la C-26, al municipi d'Ordis, just a la confluència amb els municipis d'Avinyonet de Puigventós, Navata, Taravaus i Vilanant.

La rotonda podria solucionar i minimitzar els riscos d’aquest punt de l' N-260 perquè aquí hi ha un doble canvi de rasant sense il·luminació amb el perill que això suposa. I, a més, durant el dia hi giren molts camions i vehicles sense que hi hagi cap tipus de senyalització. S’hi van col.locar bandes rugoses que s’ha demostrat que no han funcionat perquè continua havent-hi accidentalitat i sinistralitat”, ha especificat