ERC ha demanat a l'Estat que es tramitin i executin les obres de millora pendents des de fa anys a l'N-260 al seu pas per Llançà i Ordis. Es tracta d'una via amb un trànsit diari de fins a uns dotze mil vehicles en alguns trams i que requereix millors condicions per a la seguretat perquè hi ha diversos punts negres per accidents.

El senador, Jordi Martí, ha demanat «tramitar, aprovar i licitar d'urgència els estudis informatius, d'impacte ambiental i els projectes constructius necessaris per a l'execució d'obres de millora».Ha presentat una moció a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. S'exposa que l'N-260 és una de les carreteres «més importants» de la xarxa viària de les comarques gironines.

I, en particular, per a la connectivitat de la comarca sigui entre els seus municipis, o amb la resta de comarques, com per exemple amb la Garrotxa, i amb la frontera francesa. Ha defensat que actua com «eix vertebrador econòmic i social» i que és «vital» la seva adequació per «garantir l'equitat i la igualtat d'oportunitats entre tota la ciutadania».La intensitat mitjana de vehicles és d'entre 9.409, i 11.280 vehicles segons el tram. «Posen en evidència l'alta freqüència d'ús i, sobretot, la importància i la necessitat de mantenir-la en les millors condicions per la seguretat», ha afegit el senador.

Martí concreta que el Ministeri de foment ja va adjudicar el juny de 2008», per a condicionar la Travessera de Llançà a l'N-260, entre els punts quilomètrics 15 + 300 i 18 + 400.

A més, també es demana de forma urgent es faci una rotonda a la intersecció de l'N-260 amb la C-26, al municipi d'Ordis, just a la confluència amb els municipis d'Avinyonet de Puigventós, Navata, Taravaus i Vilanant. És una història reivindicació.

«S'hi van col·locar bandes rugoses que s'ha demostrat que no han funcionat perquè continua havent-hi accidentalitat i sinistralitat», ha especificat