Roses prepara el paquet de mesures per lluitar contra el top manta
La restricció de patinets i bicis des d'avui al passeig format part d'una mesura per ocupar l'espai i evitar que ho facin els manters
S'incrementarà la informació als compradors advertint de possibles sancions

Manters al passeig de Roses, en una imatge d'arxiu. / Eduard Martí

L’Ajuntament de Roses està preparant un paquet de mesures per lluitar contra el top manta aquesta temporada. Entre elles s'estudia accions que impedeixin als manters ocupar el passeig. És un dels motius pels quals s'ha restringit el pas de patinets i bicis per l'espai del passeig que s'ha començat a aplicar avui.
L’augment de la senyalització i de les campanyes de sensibilització entre els compradors i les actuacions policials coordinades amb els diferents cossos de seguretat, formaran també part de la campanya.
Pacificar la circulació de vianants al passeig de Roses, evitant incidents i molèsties als vianants, i permetre la implementació de mesures contra la venda il·legal que es produeix cada temporada en aquest espai emblemàtic de Roses, són els objectius de la prohibició de circulació de bicicletes, tricicles i patinets establerta des d'avui fins al 30 de setembre. La restricció s’aplicarà entre les 12 i les 24 hores, coincidint amb l’horari de major afluència de públic i d’instal·lació dels manters. El consistori està estudiant l’aplicació de mesures que evitin l’ocupació del passeig per part dels manters, per a les quals es fa necessària aquesta eliminació del pas de bicicletes, tricicles i patinets durant una part del dia.
Altres mesures previstes són l’ampliació de cartelleria i de la senyalització que s’instal·laran al llarg del passeig, l’edició de fulletons informatius en diferents idiomes i les campanyes de sensibilització dirigides a compradors, que visibilitzaran la prohibició de la venda ambulant i informaran de les possibles infraccions i sancions en que poden incórrer els compradors.
Les actuacions policials de vigilància i decomís de productes es mantindran, i comptaran amb la col·laboració de la resta de cossos de seguretat.
El conjunt de mesures previstes en la campanya 2025 han estat planificades i valorades conjuntament pels cossos de Policia Local, Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Civil.
D’altra banda, el passat dimarts, 8 d’abril, els representants municipals van convocar a un reunió als diferents agents empresarials implicats (Associació d’empresaris Roses-Cap de Creus, immobiliàries…), on es van donar a conèixer les actuacions previstes i es va demanar la col·laboració dels presents en la seva aplicació.
- Sense estudis, amb feina de per vida i un sou de 3.000 euros al mes: així és la feina que recomanen els tècnics de formació professional
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
- De repartir amb carro a tenir 20 supermercats: la història de Novavenda
- La Generalitat deixa sense targetes moneder més de 8.000 famílies en situació d'extrema vulnerabilitat
- Necrològiques del 7 de setembre de 2026
- Frit Ravich invertirà més de 115 milions en una nova fàbrica a Maçanet i un centre logístic a Madrid
- El misteri del nínxol 76 de Roses: què va passar amb Julie Duée?
- Els docents desafien Educació: «És un avís»

