Els Mossos d’Esquadra podran posar multes de trànsit dins de Figueres
L’Ajuntament ha modificat la delegació de serveis a Xaloc amb exclusivitat de la Guàrdia Urbana

Efectius dels Mossos d'Esquadra en una actuació a Figueres / Santi Coll
Santi Coll
Des de 2013, l’Ajuntament de Figueres havia delegat a la Diputació de Girona, través de Xaloc, les competències de tramitació de les sancions que s’imposaven per infraccions a les normes de circulació comeses en vies urbanes. Aquest acord suposava que aquestes sancions només les podia tramitar la Guàrdia Urbana i en cas que fossin els Mossos d’Esquadra, qui tinguessin un cas per atendre, sempre ho havien de fer a través d’un agent de la policia local.
Acord de ple
Ara el ple de l’Ajuntament de Figueres ha posat put final a aquesta situació, aprovant una modificació en els acords de delegació de serveis a Xaloc per tal que els Mossos d’Esquadra, a través del servei català de Trànsit, també puguin sancionar possibles infraccions. D'aquesta manera, el Govern municipal vol ampliar la persecució de les actituds incíviques en la conducció dins dels carrers i les principals vies d'accés a la ciutat.
Col·laboració policial
Aquest acord forma part del clima de col·laboració que l'Ajuntament de Figueres manté amb tots els cossos policials per a millorar la seguretat ciutadana i el compliment de les normes i ordenances vigents. En el cas del trànsit, la ciutat és un nucli de connexions de diverses carreteres de primer ordre i l'Estat encara manté la titularitat de les travessies urbanes de l'N-IIa i l'N-260.
- Un accident múltiple a l’AP-7 a Sarrià de Ter deixa set ferits
- Pànic al descens: La salvació més cara en 18 anys
- La Ballena Alegre, de Sant Pere Pescador, escollit millor càmping d’Espanya als ACSI Awards 2026
- Mor l’actriu Nadia Farès després d’una setmana en coma per un accident en una piscina
- «Em van treure l’estrella Michelin quan vaig començar a la tele»
- La faceta més saludable dels germans Roca: difonen un estudi clau per al futur dels gironins
- Sindicats del Trueta alerten del tancament de quiròfans a la tarda per manca d’infermeres
- Si torno, em mataran': Un dels rostres gironins de la regularització