Figueres alerta d'una estafa telefònica a comerciants pel rebut de les escombraries
Una persona que s’identifica com a “Toni” es fa passar per personal de l’Ajuntament i demana retornar el rebut pagat i fer un nou ingrés a un altre compte bancari

Un usuari atén una trucada comercial d’un número desconegut. / Zowy Voeten

Diversos comerciants de la ciutat de Figueres han rebut trucades d’una persona que s’identifica com a “Toni” i que es fa passar per personal de l’Ajuntament per intentar obtenir diners de manera fraudulenta. Segons l’avís difós pel consistori, l’home comunica falsament als establiments que hi ha un problema amb el rebut d’escombraries i els demana que retornin el rebut ja pagat i facin un nou pagament a un altre compte bancari.
L’Ajuntament ha advertit que aquesta informació és fraudulenta i ha demanat als comerciants que no segueixin cap de les instruccions que es donen durant la trucada. En concret, recomana no facilitar dades bancàries ni personals, no fer cap transferència ni devolució i no obeir cap indicació rebuda per telèfon.
En cas de dubte, es demana als afectats que contactin directament amb l’Ajuntament o amb la seva gestoria habitual abans de fer qualsevol gestió relacionada amb el rebut. També es recomana informar el consistori si es rep una trucada similar, amb l’objectiu d’avisar la resta de comerciants i evitar que l’estafa es pugui estendre.
L’avís municipal insisteix que cap comerciant ha de fer pagaments a comptes bancaris indicats a través d’una trucada sospitosa ni retornar cap rebut sense haver-ne verificat abans l’origen per canals oficials.
- L’equip de robòtica de Girona que necessitava 20.000 euros per anar a Atlanta torna amb dos premis internacionals
- Descobriment històric a Blanes: Troben un microorganisme fins ara desconegut i amb comportaments nous
- Veïns de Girona demanen més policia i millores a la zona del parc del Migdia per combatre la delinqüència
- La família del jove desaparegut al mar a Roses demana ajuda per localitzar-lo
- Sense rastre d’Adam: què se'n sap de la desaparició del jove de 16 anys al mar a Roses
- Ensurt a Girona per la caiguda d’un tros de cornisa sobre una persona
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Alerta amb aquesta senyal poc coneguda: confondre-la et pot costar una multa de 200 euros