Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Dos detinguts a Roses per guardar 1.590 productes destinats al top manta

La mercaderia falsificada estava emmagatzemada en una casa de Santa Margarida i s’havia de vendre al passeig marítim

Una furgoneta plena dels objectes falsificats intervinguts a Roses.

Una furgoneta plena dels objectes falsificats intervinguts a Roses. / ajuntament de Roses

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Els Mossos d’Esquadra van detenir divendres a Roses dos homes de 38 i 42 anys acusats d’emmagatzemar 1.590 productes falsificats destinats al top manta. Els arrestats, que no tenen antecedents, estan investigats com a presumptes autors d’un delicte contra la propietat industrial.

Les detencions es van practicar durant un operatiu conjunt dels Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i la Policia Local de Roses. El dispositiu va començar passades les set del matí i es va concentrar en un habitatge del carrer Gola de l’Estany, a la urbanització de Santa Margarida.

La investigació conjunta va permetre determinar que venedors del top manta utilitzaven l’immoble per guardar mercaderia falsificada que posteriorment venien al passeig marítim de Roses. Els investigadors van sol·licitar una entrada i escorcoll al jutjat de guàrdia de Figueres, que va autoritzar l’actuació.

En l’operatiu hi van participar agents de la Unitat d’Investigació, la Unitat de Seguretat Ciutadana de Roses i l’Àrea Regional de Recursos Operatius dels Mossos, així com efectius uniformats i de paisà dels altres tres cossos policials.

Una vegada dins de l’habitatge, i sota tutela judicial, els agents van localitzar una gran quantitat de material destinat a la venda ambulant il·legal. També van detenir els dos homes que es trobaven a l’interior de la casa.

Durant l’escorcoll es van intervenir 1.590 objectes falsificats, entre els quals hi havia 532 parells de vambes. Segons el recompte facilitat inicialment per l’Ajuntament de Roses, també es van requisar 443 bosses de mà, 422 adhesius de marques comercials, 131 logotips, 36 mocadors, tres cinturons i altres articles.

Els Mossos d’Esquadra es van fer càrrec de les diligències relacionades amb els dos detinguts. Els homes, tots dos sense antecedents, hauran de comparèixer davant del jutjat que instrueix la causa quan siguin requerits.

Roses Operació contra top manta Guàrdia Civil Mossos d’Esquadra Policia Nacional Policia Local de Roses Detenen a dos homes per un delicte contra la propietat industrial per emmagatzemar 1.590 productes destinats al Top Manta

L'operació contra top manta de Roses. / Mossos d’Esquadra / DDG

Ofensiva contra el top manta

L’operatiu dona continuïtat a les actuacions conjuntes per reduir la presència del top manta a Roses i combatre les xarxes dedicades a distribuir i comercialitzar productes falsificats. Fa pocs dies també es va dur a terme una actuació similar al municipi veí de Castelló d’Empúries.

L’agost del 2025, uns 250 agents dels Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i la Policia Local van desplegar un macrooperatiu a Roses que va permetre requisar més de 20.000 productes falsificats, principalment roba, marroquineria i complements, amb un pes superior a les set tones.

Rècord d’intervencions

L’actuació s’emmarca en un context d’augment de les intervencions contra els productes falsificats a les comarques gironines. Durant el 2025, les forces policials van decomissar 113.891 articles falsificats a la demarcació de Girona, un 126% més que l’any anterior i la xifra més elevada registrada fins ara. El tèxtil va concentrar gairebé nou de cada deu productes intervinguts.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents