Detenen una dona com a presumpta autora d’un incendi forestal a Llançà
El foc va començar molt a prop d’un indret on estava acampant la detinguda, una dona de 56 anys


Els Mossos d’Esquadra han detingut una dona de 56 anys com a presumpta autora d’un incendi forestal que el 2 d’agost va cremar uns 1.200 metres quadrats de zona boscosa a Cap Ras, a Llançà. La investigació, feta conjuntament amb els Agents Rurals, apunta que el foc s’hauria originat per una imprudència mentre es cuinava en terreny forestal.
L’incendi es va declarar cap a un quart de cinc de la tarda i va mobilitzar els serveis d’emergències. Quan els Mossos i els Agents Rurals van arribar a la zona, van comprovar que el foc havia començat molt a prop d’un indret on hi havia una dona acampada.
Els dos cossos van iniciar una investigació per determinar l’origen de les flames. Les primeres indagacions van concloure que l’incendi s’hauria produït de manera accidental a causa de l’ús de foc per coure menjar en una zona forestal.

L'indret on es va iniciar l'incendi de Llançà. / Mossos d'Esquadra
Els Bombers de la Generalitat van aconseguir extingir l’incendi unes hores després. En total, les flames van afectar una superfície d’uns 1.200 metres quadrats.
Posteriorment, efectius dels Agents Rurals de l’Àrea Bàsica de l’Alt Empordà van inspeccionar i validar l’àrea d’inici del foc, on van trobar diversos indicis relacionats amb el seu origen. L’anàlisi d’aquests elements va permetre a la Unitat d’Investigació dels Mossos de la comissaria de Figueres identificar una dona com a possible responsable.
Els agents la van localitzar l’11 d’agost a la Jonquera i la van detenir com a presumpta autora d’un delicte d’incendi forestal. La dona, que tenia antecedents per altres fets, va passar l’endemà a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Figueres.
Mossos d’Esquadra i Agents Rurals recorden que entre el 15 de març i el 15 d’octubre està prohibit fer foc en terrenys forestals sense autorització expressa, independentment de la finalitat.
- Sense estudis, amb feina de per vida i un sou de 3.000 euros al mes: així és la feina que recomanen els tècnics de formació professional
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
- Conflicte enquistat a Vilablareix per les molèsties produïdes pel cant d’un gall
- De repartir amb carro a tenir 20 supermercats: la història de Novavenda
- Josep Vila: «Si Puigdemont torna com a president d’un partit, l’ANC no l’ha de preparar. No serem la crossa de ningú»
- Un 37% dels passatgers aeris de Girona arriben o marxen des de l’aeroport de Vilobí mentre el 62% utilitzen el Prat
- La privatització del Bell-lloc i Les Alzines arrenca amb 250 alumnes nous
- Els alumnes tornen a les aules, en un dia marcat per l'emoció però també per la indignació de les famílies que surten del Bell-lloc i Les Alzines