Enxampen un home capturant caderneres de forma il·legal a Santa Llogaia d’Àlguema
Els fets, que s'emmarquen en un presumpte delicte contra la fauna, han estat traslladats al Jutjat d'Instrucció número 8 de Figueres i l'autor es troba com a investigat, però no està detingut

Guàrdia Civil
La Guàrdia Civil ha investigat un home per un presumpte delicte contra la fauna després de localitzar-lo en una parcel·la pròxima a una riera, al terme municipal de Santa Llogaia d’Àlguema, on presumptament capturava caderneres amb mètodes prohibits. Durant l’actuació, els agents van recuperar quatre ocells.
Els fets van tenir lloc el passat 11 d’agost, quan agents del cos que feien tasques de vigilància van detectar una persona amagada darrere d’un parapet. A la zona hi van trobar una xarxa abatible, dues caderneres utilitzades com a reclam viu i subjectades a terra amb arnesos, i un reproductor electrònic que reproduïa el cant de l’espècie.
A més, durant la intervenció els agents van localitzar dues caderneres que ja havien estat capturades aquell mateix matí, fet que va fer que en total, la Guàrdia Civil en recuperes quatre exemplars.
Dos dels ocells van ser alliberats després de comprovar que es trobaven en bones condicions, mentre que els altres dos van ser traslladats al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà perquè en tinguessin cura.
L’home no disposava de l’autorització necessària per dur a terme aquesta activitat i ha quedat investigat, però no detingut, per uns fets que podrien ser constitutius d’un delicte contra la fauna. Ara les diligències instruïdes pels agents s’han traslladat al Jutjat d’Instrucció número 8 de Figueres, que s’encarregarà del cas.
Subscriu-te per seguir llegint
- Càstig per a Asprilla: multa i targeta per ensenyar un lema religiós a la samarreta
- Girona, la capital mundial de l’ayahuasca
- La privatització del Bell-lloc i Les Alzines arrenca amb 250 alumnes nous
- Desnonen la masia de Cal Gras de Girona, ocupada des de fa més d'un any
- Sílvia Catà, cap dels Mossos d'Esquadra a Girona, dirigirà el cos policial a Catalunya
- Sabies que els romans van arribar molt a prop de casa nostra?
- Josep Vila: «Si Puigdemont torna com a president d’un partit, l’ANC no l’ha de preparar. No serem la crossa de ningú»
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
