L'Ajuntament de Palafrugell estudia emprendre accions legals contra diversos operadors turístics i plataformes de venda on-line per evitar l'ús fraudulent d'imatges de Calella de Palafrugell per promocionar i vendre allotjaments de Calella de la Costa. L'ús d'aquestes imatges pot ser considerat competència deslleial i publicitat il·lícita per induir a error en el destí, han informat fonts municipals.

Les fonts han apuntat que l'ús més freqüent consisteix en la inclusió de fotografies de Calella de Palafrugell -de vegades, fins i tot, de Tamariu- per vendre hotels de Calella de la Costa. En altres ocasions, s'utilitza el concepte "Calella, Costa Brava", fent referència a la població del Maresme.

Aquesta forma de publicitat enganyosa perjudica tant els visitants com el mateix model turístic, afegeixen des de l'Ajuntament. De fet, apunten que fins a mitjan agost, més de 50 persones que buscaven l'hotel reservat a Calella de la Costa han estat ateses a les oficines de turisme de Palafrugell aquest estiu. No cal dir que la mala experiència d'aquestes persones, que se senten enganyades, perjudica la imatge global del país com a un dels principals destins turístics, lamenten des de la corporació baixempordanesa.

El model turístic de Palafrugell, que engloba els nuclis costaners de Calella, Llafranc i Tamariu, busca oferir als seus visitants la màxima qualitat en la seva experiència turística, lluny del model que s'ofereixen en aquestes plataformes basades en preus molt baixos.

L'Ajuntament precisa en aquest sentit que aquest model és "perfectemant legítim". Per aquest motiu, l'ús fraudulent de fotografies de Calella de Palafrugell perjudica la seva imatge i dóna als visitants una visió distorsionada de la realitat, es queixen des de Palafrugell.

Malauradament, aquesta situació fa anys que es repeteix. Des de l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Palafrugell s'ha notificat en diverses ocasions i a diferents operadors turístics el que, fins aleshores, s'havia considerat com una confusió, per tal que rectifiquessin. Però donat el nul cas que s'ha fet dels avisos i a la reiteració en la publicació d'imatges enganyoses, l'Ajuntament de Palafrugell estudia ara emprendre les mesures legals pertinents per combatre aquestes pràctiques.

El primer pas que ha pres ha estat posar aquesta situació en coneixement del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, de l'Agència Catalana de Consum i de l'Autoritat Catalana de la Competència, organismes, aquests últims, que vetllen tant per la defensa de consumidors com per la competència del mercat perquè prenguin mesures que garanteixin un correcte ús de la informació i de la publicitat en el cas del nom de Calella.