L'Ajuntament de Palafrugell valorava ahir «molt positivament» l'èxit dels espectacles que es van programar al nucli de Calella el passat cap de setmana on, en total, s'hi van acostar unes 80.000 persones, en gran part gràcies a la cantada d'Havaneres que va aplegar a més de 35.000 persones.

En un comunicat, el regidor de Promoció Econòmica, Albert Gómez, va assegurar que «això suposa un exemple de l'estratègia que estem impulsant d'apostar per la cultura com a motor econòmic». A més, va destacar «la importància d'establir sinergies i col·laboracions amb altres entitats, com és el cas del Festival Ítaca». El regidor va afegir que «aquest cap de setmana hi hagut un impacte econòmic directe amb la presència de molta gent, però també indirecte amb la difusió, la publicitat i la retransmissió televisiva d'un espectacle com és el de les havaneres».

En concret, l'activitat cultural es va iniciar el divendres amb el festival empordanès Ítaca, el qual tancava la seva tercera edició amb l'actuació, a l'escenari de la platja del Port Bo de Calella, del mite de la música reggae Alpha Blondy and the Solar System que va actuar en un concert i entorn únic per presentar el seu nou treball.

Nou èxit de la cantada

A banda, i un any més, dissabte va ser el dia amb més afluència de gent al nucli de Calella gràcies a les havaneres, que van va reunir més de 35.000 persones. A més, la quota de pantalla de la retransmissió de TV3 va arribar a gairebé el 14%, va recordar l'Ajuntament, sent un dels programes més vistos a Catalunya aquest primer cap de setmana del mes de juliol.

Finalment, el passat diumenge es va poder gaudir de l'espectacle, fruit de la beca L'Hermós de cultura popular, Amars, el qual fusionava música, dansa i teatre en un espectacle que transita per diverses llegendes de la Costa Brava, amb l'amor com a protagonista.

Una part del preu de les entrades servia com a donatiu per al Centre de distribució d'Aliments de Palafugell, que va recaptar uns 800 euros.