L'equip de govern de l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols (Tots per Sant Feliu, ERC?i PSC) projecta a la zona de la Corxera la construcció de l'aparcament que ha de solucionar els problemes d'estacionament que la ciutat té al centre del nucli urbà. D'aquesta manera, descarta la ubicació que el govern de l'anterior mandat (CiU i PSC, si bé alguns dels representants són ara a MES) havia considerat més adequada, soterrat al passeig dels Guíxols. El regidor d'Urbanisme, Josep Saballs, ha argumentat el canvi perquè al passeig es tractaria d'una obra «faraònica» que en dispararia el preu per les complicacions que tindria per la seva proximitat al mar i al nivell freàtic. Quant a la Corxera -seria a l'espai que actualment ja ocupa un aparcament en superfície-, els costos són menors i és la ubicació més propera al centre, ha argumentat Saballs.

El regidor ha exposat que el 24 de novembre l'Ajuntament adjudicarà l'elaboració d'un estudi que avaluï la viabilitat econòmica, urbanística i de mobilitat de la construcció d'un aparcament de grans dimensions en aquest espai. I, la primera setmana de desembre, adjudicarà un estudi geotècnic del subsòl. Aquests dos contractes s'han licitat per concurs negociat sense publicitat ja que els seus imports no superen els 18.000 euros.

L'estudi de viabilitat és de gran trascendència, ha exposat Saballs, ja que ha de tenir diferents paràmetres en compte i decisions que el govern pot prendre properament. Per exemple, el regidor no ha concretat quantes places d'aparcament hauria de tenir ja que el govern valora eliminar els aparcaments que hi ha al passeig (a la part central) i en el carril interior.

Dins del projecte del nou aparcament, el govern també obre la possibilitat a completar-lo amb un altre a l'altre extrem del passeig, al sector de Cala Sans. Saballs ha declarat que han parlat amb empreses que exploten aparcaments, les quals els han manifestat que seria convenient aquest segon aparcament perquè el contracte fos més atractiu. Aquest equipament tindria unes dimensions més reduïdes que el de la Corxera. Saballs ha afegit que la intenció de l'Ajuntament és que l'empresa adjudicatària de la gestió de l'aparcament (en una modalitat que podria incloure la zona blava) pagui parcial o totalment l'obra.

Discussió al ple

L'aparcament va ser un dels temes tractats en el ple extraordinari d'aquest dijous, on els representants de l'anterior govern (CiU i, ara, MES), junt amb Guíxols des del Carrer (que s'oposa a fer un aparcament soterrat al passeig, però no a la participació ciutadana), van presentar una moció perquè l'Ajuntament tirés endavant un procés de participació ciutadana per decidir on és la millor ubicació. La moció va ser desestimada pels vots en contra del govern i l'abstenció de la CUP, els quals van coincidir a retreure als que l'havien presentat que l'anterior mandat havien tirat endavant un estudi de viabilitat d'un aparcament soterrat al passeig sense haver fet cap procés participatiu.

Saballs va manifestar que es farà aquest procés un cop l'Ajuntament disposi de l'estudi de viabilitat i geogràfic, cosa que no va convèncer CiU que considera que llavors ja no farà falta. El portaveu d'ERC, Jordi Vilà, va retreure a CiU i MES que la moció només pretenia impedir la construcció de l'aparcament aquest mandat.