Avui fa exactament 35 dies que es va celebrar al port de Mònaco una cerimònia amb el glamur propi de Montecarlo: el bateig del considerat ara per ara com el vaixell més luxós del mercat, el novíssim Seven Seas Explorer.

Ben amics de tot aquest món del luxe, que sempre aporta uns interessants ingressos econòmics al petit principat, els Grimaldi es van implicar activament a la cerimònia i va ser precisament la princesa Charlène de Mònaco la madrina d'aquest vaixell. Charlène Lynette Wittstock, d'origen alemany, nascuda a Rhodèsia i nedadora olímpica amb l'equip de Sud-àfrica als jocs de Sidney l'any 2000, es va convertir onze anys després automàticament en princesa de Mònaco, marquesa de Baux, duquessa de Valentinois, comtesa de Carladès i baronessa de Saint-Lô en casar-se amb Albert Alexandre Louis Pierre Grimaldi, altesa sereníssima, príncep i cap d'estat de Mònaco, que va acompanyar la seva dona al llarg de la cerimònia, que va incloure un petit concert del tenor Andrea Bocelli i va culminar amb un clàssic: una ampolla de xampany de Veuve Clicquot estavellant-se contra el casc del vaixell.

En contrast amb el semblant sempre seriós de la princesa, un dels més feliços aquella nit era Frank del Rio, president i conseller delegat de la NCL, Norwegian Cruise Line holdings, d'on penja la marca Regent Seven Seas, armadora del nou vaixell. «Aquest és realment un moment especial, no només per a la marca Regent Seven Seas Cruises, sinó per a tota la família Line Norwegian Cruise Holdings», va dir del Rio. «Aquesta nit se celebra la realització de la nostra visió. El Seven Seas Explorer no és només el més luxós vaixell del món i un nou punt de referència per a unes vacances de luxe sinó que també un punt de partida en la renovació de la flota actual amb uns 100 milions d'euros de pressupost i que culminarà amb el bateig d'un vaixell bessó a aquest el 2020», va confirmar.

Del Rio, un directiu que ja té un llarg historial en el sector dels creuers, sempre fila prim quan parla del concepte del luxe, i amb aquest nou vaixell la companyia probablement s'ha situat al cim, ja no només en qüestions estètiques sinó també de servei a bord. El nou Seven Seas Explorer té unes mides destacables: 223 metres de llarg i 32 d'ample. En una naviliera tradicional això suposaria, com a mínim, portar més de 2.000 passatgers, però en aquest cas l'exclusivitat és la que mana i només hi viatgen un màxim de 750 creueristes permanentment atesos per una tripulació de 650 professionals.

Poc convencional

A bord, tots els avenços tecnològics imaginables fan la vida encara més fàcil als passatgers, que disposen d'espais exclusius decorats amb un gust exquisit, com una zona d'observació, un teatre íntim, un bar de cigars i vuit restaurants diferents tant en temàtica, cuina i decoració: des del més posat al més informal i, a més, tots els xefs d'aquests espais tenen una política de portes obertes a les seves cuines i fan classes de cuina a qualsevol client que ho demani, uns clients que en els seus moments de tranquil·litat, intimitat o descans disposen de suites totalment exteriors, totes amb terrassa. La més senzilla és de 20 metres quadrats i terrassa de vuit i la més gran té ja xifres exuberants: 280 metres quadrats interiors i 130 m2 de terrassa sobre el mar.

Hi ha més característiques que denoten que aquest no és un creuer convencional i, per exemple, les visites a terra s'han coordinat amb una important institució cultural de prestigi mundial: la Smithsonian, gestora de 19 museus de tot tipus i nou centres de recerca entre Nova York i Washington i precisament a bord d'aquest Explorer viatgen historiadors especialitzats en la cultura europea i Mediterrània, que, a banda de fer xerrades i presentacions de les joies de les zones per on passa el creuer, també baixen a terra per mostrar, de primera mà, algunes de les zones de major interès de cada zona, en excursions que Seven Seas ofereix en molts casos de manera gratuïta als clients, ja que pràcticament tot, llevat de vins molt especials, cigars molt exclusius o algunes visites molt especials, com ara un tast exclusiu de Peralada o una visita a mida al Museu Dalí, està inclòs al preu del creuer.

Setze hores a Palamós

A banda de les ja comentades, en el cas de Palamós, on el vaixell fa una generosa parada de setze hores des de les vuit del matí, les opcions també passen pel trio de viles Pals-Peratallada i la Bisbal o anar fins a Tossa, Lloret i els jardins de Santa Clotilde. Una tercera opció és Besalú i l'estany de Banyoles o Girona i una opció especialment preparada per als amants de la història, que inclou la visita a Begur i a les ruïnes d'Empúries dinant a la zona. També s'ha programat al creuer d'avui que un petit grup de clients, els més apassionats per la gastronomia, es traslladin amb xefs del vaixell fins a Madremanya on els espera una sorpresa en forma de menú català de set plats.

Totes les visites permeten tornar a Palamós a mitja tarda, temps que permet passejar per la zona o fins i tot fer un darrer mos abans de pujar al vaixell, que a mitjanit sortirà discret i elegant cap a Barcelona.