L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols projecta un aparcament de 600 places a la zona de la Corxera. Seguint el pacte de govern signat pels tres grups (Tots per Sant Feliu, ERC?i PSC), i amb la voluntat d'enterrar el debat de fer-lo soterrat al passeig, el consistori ha encarregat un estudi que conclou que aquest projecte és viable.

L'aparcament es traurà a concessió per 40 anys, el farà una empresa privada que assumirà tot el cost de l'obra (entre nou i deu milions d'euros) i que, segons s'estipularà al contracte, també gestionarà les zones blaves de la ciutat. Segons recull l'estudi de viabilitat, es calcula que amb una ocupació mitjana d'entre el 9 i el 13% de totes aquestes places el projecte és rendible.

L'alcalde, Carles Motas, subratlla «la voluntat ferma» de tirar endavant l'aparcament perquè les obres hagin començat d'aquí a dos anys.

D'aquesta manera, l'equip de govern vol posar punt i final al debat històric sobre on cal construir nous aparcaments a la ciutat. Com ja van rubricar al pacte, els tres partits aposten per situar-los als sectors de ponent i de llevant, en contra de fer-ne un de soterrat al passeig (cosa que va intentar impulsar l'anterior govern, l'alcalde del qual, Joan Alfons Albó, va arribar a anunciar que convocaria un concurs per la redacció del projecte, l'obra i la gestió d'aquest aparcament soterrat, que havia de tenir 400 places i forma de U; però no hi va haver més notícies en aquest sentit).

L'Ajuntament va presentar ahir l'estudi de viabilitat per aixecar un aparcament a la Corxera, on actualment ja n'hi ha un d'unes 140 places. L'informe conclou que és viable construir un aparcament de quatre plantes en aquest espai. Dues seran soterrades i tindran 178 places cadascuna; i tant la que quedi a nivell de terra com la del primer pis en tindran 121. En total, doncs, fins a 598 places.

Segons va subratllar l'alcalde, l'àmbit d'influència d'aquest aparcament se situaria entre el carrer Callao i la rambla del Portalet (perquè en un futur, se'n preveu aixecar un altre a la zona del port).

Obres, en dos anys

Motas va destacar que l'estudi permet «desencallar el camí» perquè les obres de l'aparcament (un cop trobada l'empresa que el gestioni i fet el projecte) puguin ser una realitat d'aquí a dos anys. La voluntat del consistori és que l'aparcament es gestioni mitjançant una concessió de 40 anys.

L'empresa que guanyi el concurs haurà d'assumir el cost de l'obra i també s'encarregarà d'explotar tota la zona blava de la ciutat i l'aparcament soterrat del Mercat (en aquest sentit, el regidor d'Urbanisme Josep Saballs va exposar que no es perdrà zona blava, cosa que sí es preveia amb el soterrat ja que implicava una reordenació del passeig).

Motas va precisar que, a l'hora de fixar l'horitzó de la concessió (quatre dècades) s'ha tingut en compte els futurs desenvolupaments que pot tenir la ciutat. Entre aquests, per exemple, la de la zona de l'Horta d'en Palahí (on actualment hi ha un aparcament de terra, però on poden aixecar-s'hi habitatges).

Precisament, l'aparcament de la Corxera es construirà preveient que en un futur pugui ampliar-se. En concret, si així ho desitja l'empresa que el gestioni, s'hi podran aixecar dues plantes més de 121 places cadascuna (és a dir, que pot arribar a tenir-ne fins a 850 places).

L'alcalde va avançar que al contracte preveurà una clàusula perquè els residents a Sant Feliu tinguin descomptes en el preu dels abonaments.