07 de març de 2018
07.03.2018

L'Ajuntament de Sant Feliu posa en marxa una aplicació per a la ciutadania

Entre altres coses, permetrà alertar els responsables municipals de problemes que es detectin

07.03.2018 | 07:10

L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols impulsa una nova aplicació per a telèfons intel·ligents i tauletes creada per oferir serveis a la ciutadania. L'aplicació és gratuïta i apta tant per a aparells amb sistema operatiu iOS com Android. Un cop instal·lada, els usuaris tindran a la butxaca tota la informació municipal (agenda d'activitats, adreces i telèfons d'interès, tràmits, notícies, xarxes socials, dades de mobilitat, el temps...), així com un gestor d'incidències a la via pública i un servei d'avisos.

L'aplicació Guíxols no s'ha orientat cap a la promoció turística sinó que pretén ser una eina ciutadana útil. De manera que hi apareixen informacions com els aparcaments, els telèfons útils, i sobretot d'emergències, o l'agenda dia a dia; tot el que fa referència a Sant Feliu de Guíxols a les xarxes socials a un sol clic i en una sola pantalla. També hi ha un botó directe a tots els tràmits de l'Ajuntament per facilitar la sol·licitud d'instàncies, subvencions, ocupació de via pública, entre d'altres.


Gestor d'incidències

El gestor d'incidències a la via pública permetrà enviar un formulari al consistori per comunicar suggeriments o problemes que es detecten a nivell urbà, d'enllumenat, neteja, aigua, clavegueram, estat de les voreres i vials, neteja, mobiliari urbà, parcs... L'eina permet fer una foto del desperfecte i enviar-la al servei municipal corresponent, on els tècnics rebran la informació a l'instant i hi treballaran per posar-hi solució. L'aplicació és el canal més ràpid i directe per efectuar aquest tipus de comunicació, més que no pas via correu electrònic o telefònicament.

El primer tinent d'alcalde i responsable de l'àrea d'administració electrònica, Josep Melcior Muñoz, expressa que la posada en marxa d'aquesta aplicació per a mòbils «és un pas més en la voluntat del govern local d'anar acostant l'Ajuntament a la ciutadania». Tal com recorda Muñoz, «es va començar amb una remodelació de l'espai web municipal, es va ampliar la part de tràmits i ciutadania per dotar de proximitat i transparència les gestions, i es va vestir un espai web turístic de gran qualitat gràfica».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema