Amb motiu dels 40 anys d’activitat de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, aquest matí s’ha fet un acte de celebració en el qual s’ha reconegut la tasca de les persones que al llarg d’aquests anys han presidit l’associació.

El Park Hotel San Jorge ha acollit una jornada plena de reconeixements, que ha començat amb la celebració de l’Assemblea General Ordinària. Durant la reunió, s’ha anunciat la signatura d’un conveni amb La Caixa i s’han tractat altres qüestions vinculades amb la Unió.

I aprofitant que avui era un dia de celebració, el gerent del Grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià ha volgut recordar els inicis d’una organització única a través de la qual s’han generat moltes accions i sinergies. El discurs l’ha pronunciat durant el lliurament de diplomes que s’han entregat a tots els presidents que han passat per l’associació.

Entre els guardonats hi havia Josep Colomer i Trias; Josep Antoni Cuadrat i Dones; Antoni Izquierdo i Cruellas; Jaume Vidal i Corredor; Joan Acosta i Lauroba; Rafel Massaguer i Ferrer; Josep Maria Casellas i Balaguer; Miquel Ferriol i Sala; i Montse Closas i Dalmau.

"Lluitar pels seus interessos, i també pels dels altres. Això és el que han fet els presidents de l’associació, i penso que cal recordar-ho i reconèixer la seva tasca", ha explicat Martí Sabrià durant la seva intervenció. Tot seguit, la presidenta de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, Barbara Hallé, també s’ha dirigit als assistents amb paraules d’agraïment.

Abans dels parlaments i del lliurament de diplomes, la jornada també ha comptat amb la presència d’Alfons Cornella, fundador i president d’Infonomia, una empresa de serveis d’innovació, i font d’idees per a innovadors creada l’any 2000. La ponència de Cornella ha resultat d’allò més interessant, ja que ha parlat de la innovació a través de les seves idees i experiència. De fet, Cornella és consultor de grans empreses i ha dirigit més de 100 projectes sobre creació de cultura i dinamització d’equips d’innovació.

La jornada d’avui, que ha conclòs amb un dinar de família al mateix Park Hotel San Jorge, també ha servit per anunciar la renovació del logotip de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, i l’elaboració d’un llibre que recull l’activitat dels darrers 15 anys de l’associació, i que estarà disponible a partir del 15 d’abril.

40 anys d’història

La Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre sorgeix de la fusió de les Associacions d’Hotels, de Restaurants i de Bars de la comarca del Baix Empordà creades l’any 1978. Vuit anys més tard, part dels integrants de l’entitat constitueixen Costa Brava Centre Societat Cooperativa Catalana Limitada (1986), dedicada a la prestació de serveis administratius especialitzats i de compres a les empreses membres.

Ja a la dècada dels 90, es posa en marxa la primera cadena tipològica voluntària de Catalunya, sota el nom de Costa Brava Centre Hotels, i el 1996 es constitueix Blau i Verd Hotels. Un any més tard, es dona forma jurídica a un grup reduït de restaurants que sota de la denominació de La Cuina de l’Empordanet, es dedica a la difusió i promoció de la cuina de la comarca.

El nou mil·lenni arrenca amb la fusió de Costa Brava Centre Hotels i Blau i Verd Hotels. D’aquesta unió sorgeix Costa Brava Verd Hotels, que agrupa hotels del litoral i de les comarques de l’interior. L’any 2003 Costa Brava Verd Hotels crea una tercera marca, Petits Grans Hotels, que més endavant es passa a dir Petits Grans Hotels de Catalunya. El mateix any, Costa Brava Centre SCCL obre tres nous departaments: CODI Comunicació i Disseny, Q-Global, i EMPORDÀ GESTIÓ.

L’any 2012, neix l’associació Costa Brava Hotels de Luxe de la qual el Grup Costa Brava Centre s’encarrega de la seva secretaria i gestió. Al cap d’un any, el Grup també assumeix les secretaries de l’Associació de Centres Turístics Subaquàtics Costa Brava Sub i l’Associació Catalana de Centres d’Immersió i Activitats Marines.