L'Ajuntament de Palafrugell té en tràmit d'investigació 80 presumptes infraccions per la mala gestió dels residus. Des de fa més d'un any, l'Ajuntament palafrugellenc té a sobre de la taula intentar arreglar la problemàtica que s'ha generat al municipi amb la gestió dels residus, sobretot amb la recollida, amb desenes de casos d'illes de contenidors desbordats de residus i amb acumulació de trastos.

Malgrat l'anunci de mesures anunciades per l'equip de govern (ERC i CiU) per fer-hi front, com ara sancions o rescindir el conveni de recollida selectiva amb el Consell Comarcal del Baix Empordà -a l'agost, el regidor de Medi Ambient Jaume Palahí va manifestar que prop del 90% dels contenidors desbordats eren responsabilitat del Consell-, la problemàtica no es corregeix. I n'ha donat fe el grup municipal del PSC, a l'oposició, els darrers mesos amb fotografies, i la corresponent crítica a la gestió de l'equip de govern.

Ahir, però, l'Ajuntament va anunciar que començarà a aplicar sancions amb una imatge de residus a fora d'un contenidor desbordat.

Aquest juny, l'Ajuntament va anunciar multes contra els incívics que no dipositin els residus on toca. Ahir, va informar que ha iniciat un procés d'inspecció i sanció per la mala gestió dels residus, tant a particulars com a establiments. Amb aquesta decisió, el consistori pretén aconseguir un increment en el reciclatge, fet que comporta una millor gestió dels residus que genera el municipi i una reducció dels costos en aquest sentit.

Des del passat mes de juny s'han realitzat 80 actes d'inspecció, dels quals 21 són a particulars i 59 a establiments, va comunicar l'Ajuntament de Palafrugell. Tot i que encara estan en fase d'investigació, tot apunta que la majoria d'aquestes infraccions són de caràcter lleu, que comporten sancions de fins a 300 euros. No obstant, per gravetat o reiteració, la sanció pot arribar fins a 6.000 euros en el cas de les infraccions molt greus.