L'Ajuntament de l'Escala ha enviat una reclamació a Endesa pels "reiterats" talls de subministrament que el municipi ha patit en els últims dies. La queixa demana que s'analitzin i estudiïn les "deficiències del servei" i exigeix "la resolució tècnica, no únicament de les incidències, sinó dels problemes estructurals de les línies".

A més, reclamen que la companyia assumeixi la seva "responsabilitat" pels possibles perjudicis econòmics dels abonats per les diverses interrupcions elèctriques. En aquest sentit, el consistori lamenta "l'abandonament" i la "falta d'inversions" que ha patit el municipi durant anys i ha posat a disposició dels ciutadans i empresaris un correu electrònic (incidenciesllum@lescala.cat) per recollir les incidències vinculades als talls i tramitar-les.

El consistori recorda que l'estiu passat ja es va fer una reunió amb la companyia elèctrica, tot i que en aquella ocasió els talls puntuals es van atribuir a les puntes de demanda de la temporada turística. Segons l'Ajuntament, Endesa es va comprometre a trobar solucions però recorda que les interrupcions actuals no es poden atribuir a un excés de demanda. L'Escala també s'ha queixat de "manca d'informació" i "preavís" dels talls, que han generat moltes queixen entre els abonats i empresaris que "veuen perillar maquinària".