El monestir de Solius va acollir aquest cap de setmana un cicle de conferències sobre iconografia cristiana que -organitzat per la Càtedra de Ciències i Humanitat Dr. Bofill, integrada a la UdG- va analitzar obres de l'Anunciació, Visitació, la Nativitat i la Presentació de Jesús al Temple. Així, doncs, el cicle es va organitzar en quatre conferències a càrrec del Dr. Juan F. Campo, on es van analitzar i projectar prop de tres-centes diapositives de quadres.

L'objectiu era saber interpretar els detalls que composen les obres, la simbologia i els missatges que, en el seu moment, podien fins i tot generar escàndol a l'Església. A tall d'exemple, es va analitzar tota la iconografia i elements característics de la representació de Sant Joan Baptista, com ara la pell de camell. Caravaggio, però, va pintar un Sant Joan Baptista nu en l'obra Giovane con un montone (1602) i, tot i fer-hi constar la pell de camell, aquesta no li cobria els genitals. D'aquesta manera, la seva nuesa amb tan sols unes plantes en primer pla va fer que l'Església posés el crit al cel. Existeixen dues còpies d'aquesta obra, a Roma.

Amb aquestes conferències, la Càtedra de Ciències i Humanitats Dr. Bofill, integrada a la UdG, pretén difondre la iconografia cristiana de la història de l'art occidental, amb artistes com Boticelli, El Bosco i Miquel Àngel, entre d'altres.