15 de gener de 2020
15.01.2020
Diari de Girona

Pals pateix talls elèctrics, critica la «qualitat del servei» i reclama més inversió

Endesa defensa que el subministrament està «per sobre» dels mínims que estableix la norma i que els talls afecten una zona residencial concreta

15.01.2020 | 00:14
Pals pateix talls elèctrics, critica la «qualitat del servei» i reclama més inversió

L'Ajuntament de Pals va fer públic ahir el seu malestar amb la companyia elèctrica Endesa pels talls de llum patits durant el 2019 i li reclama una «major inversió» i «millor manteniment» de la xarxa elèctrica.

Segons va explicar ahir el consistori a través d'un comunicat publicat a les xarxes socials, el mes d'agost passat van enviar una queixa a Endesa pels talls de llum patits durant la primera meitat del 2019 i van demanar una reunió amb el responsable de la xarxa de distribució de la zona de la comarca. A més, també van sol·licitar informació sobre les mesures adoptades per solucionar aquests talls. El mateix mes, van enviar un comunicat al Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, sol·licitant la intervenció del Govern català.

En el comunicat, l'Ajuntament explica que la reunió sol·licitada es va produir el 16 de setembre i que el responsable de la xarxa els va informar que el subministrament «es troba dins els límits de qualitat». Tot i això, l'ens municipal assegura que es van produir més talls elèctrics el 23 de novembre -que hauria durat una hora i mitja- i 25 de novembre -que s'hauria allargat 12 hores.

Per tot plegat, amb el document fet públic ahir, l'Ajuntament de Pals assegura que vol «reiterar» el seu «desacord amb el nivell de qualitat» del subministrament i reclamant «una major inversió» i «millor manteniment» de la xarxa elèctrica tant a la companyia distribuïdora, com al Departament l'Empresa i Coneixement, l'Agència Catalana de Consum, el Síndic de Greuges.

D'altra banda, el consistori de Pals també va avançar que no pot intervenir en les reclamacions econòmiques dels possibles danys ocasionats a cadascun dels abonats pels talls de subministrament.


Resposta de la companyia

Per la seva part, la companyia elèctrica Endesa va confirmar ahir a Diari de Girona que, efectivament, es van produir les incidències a les quals es refereix l'ajuntament, però que aquestes només van afectar una zona residencials on predominen segones residències dels afores del nucli municipal.

Segons la companyia, el subministrament que es dona a Pals està «per sobre» dels mínims que estableix la normativa, però que, tot i això, seguiran estudiant i analitzant qualsevol millora que es pugui fer com, asseguren, fan habitualment. En aquest sentit, la companyia va recordar que invertirà 675 milions d'euros bruts a millorar les infraestructures de Catalunya en els pròxims tres anys.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook