El treballadors de Palafrugell Gent Gran asseguren que van fer tot el possible per cuidar els avis del geriàtric però asseguren que el protocols "canviaven cada dia" i la informació a la plantilla va arribar "tard i malament".

La presidenta del comitè d'empresa, Rosa Moreno, entén que els familiars dels ancians vulguin que s'investigui si hi va haver algun tipus de negligència tenint en compte l'elevada mortalitat al centre. Moreno subratlla que l'hospital de Palamós va assumir la gestió de la segona planta, convertida en sociosanitari per a malalts covid-19, i només hi van treballar alguns professionals del geriàtric de manera "puntual". Segons Moreno, van patir moments d'escassetat de material pel retard en l'arribada de mascaretes i EPI.

Els treballadors del geriàtric Palafrugell Gent Gran afirmen que tenen la "consciència molt tranquil·la" perquè van atendre els avis tan bé com van poder en els pitjors moments de la pandèmia. Tot i això, la presidenta del comitè d'empresa, Rosa Moreno, és crítica amb la gestió de la crisi sanitària i assegura que els protocols "canviaven cada dia" i que la informació arribava a la plantilla "tard i malament".

En declaracions a l'ACN, la portaveu dels treballadors entén que l'Associació de Familiars de Residents i Usuaris (AFRU) del geriàtric portés el cas a la fiscalia: "És lògic perquè hi ha hagut molts morts i els familiars també deuen haver tingut poca informació". Segons la darrera actualització de dades, al centre hi han mort 36 ancians per coronavirus. La fiscalia, arran de la denúncia dels familiars, ha incoat diligències d'investigació per possibles delictes d'imprudència amb resultat de mort.

Moreno ha remarcat que a partir del 27 de març, quan es va reconvertir la segona planta del centre en unitat de convalescència amb 30 llits destinats a positius de covid-19 que requerissin ingrés, la gestió d'aquest espai la va assumir l'hospital de Palamós. "Es va convertir en una planta d'hospitalització i van venir professionals de Palamós, nosaltres només hi anàvem puntualment", ha afirmat la presidenta del comitè que exposa que els empleats continuaven encarregant-se de la part de geriàtric.

Els treballadors exposen, a més, que van patir escassetat de material en moments puntuals pel retard en l'arribada de mascaretes. En aquest sentit, Moreno explica que va arribar una partida de mascaretes el 20 de març quan feia "una setmana" que l'havien reclamada i que els Equips de Protecció Individuals (EPI) van arribar el dia 30 del mateix mes.

Els empleats també lamenten que "no hi havia continuïtat" amb els protocols i que rebien informació sobre la reorganització de la feina amb comptagotes. "Era a resultes de la nostra demanda de comunicació i a remolc nostre i ens donaven informació molt justa", ha dit.

La presidenta de l'AFRU, M. Lluïsa Farràs, ha recordat que van decidir recórrer a la fiscalia després de fer una assemblea extraordinària pel "neguit" que hi havia entre els familiars. "Vam fer un recull de fets que a nosaltres ens sembla que poden ser constitutius d'algun delicte o d'algun greuge", ha explicat la representant dels familiars que subratlla que ara ha de ser la fiscalia qui valori si hi ha indicis per formular denúncia en relació a la gestió de la crisi sanitària al geriàtric.

· Consulta tota la informació relacionada amb el coronavirus