Diverses entitats ecologistes i pagesos del territori gironí van fer pública ahir la seva oposició a la variant de Torroella de Montgrí, projectada per la Generalitat i que preveu fer un nou pont sobre el Ter.

Segons van exposar ahir sobre el terreny, consideren que la nova carretera «trinxarà la plana agrícola», que «atempta» contra la defensa del paisatge i que el projecte és del tot «inadequat», perquè només traurà un 10% del trànsit que es dirigeix cap a Torroella i, des d'aquí, a l'Estartit. A més, creuen que aquest serà el «primer pas cap a una futura l'autopista de la Costa Brava».

Per tot plegat, van anunciar que han presentat al·legacions a l'estudi que Territori -que es troba en exposició pública- i van reclamar que, en comptes d'una nova carretera, s'opti per millorar les ja existents. Les al·legacions les signen la plataforma SOS Costa Brava, el sindicat Unió de Pagesos i les entitats ecologistes Gent del Ter, l'Associació de Naturalistes de Girona (ANG) i Iaeden-Salvem l'Empordà. Tots ells fan una esmena a la totalitat del projecte.

A les seves al·legacions, també proposen una nova alternativa a Territori: millorar la xarxa de carreteres ja existent. La bategen com a «alternativa zero» i sostenen que ampliant calçades, eixamplant vorals i elevant el ferm en alguns trams que ara són inundables, s'aconseguiria reduir la problemàtica actual.

El portaveu de Gent del Ter, Pere Llos va subratllar que, respecte a la millora de la xarxa viària s'ha d'acompanyar amb l'impuls d'un pla de mobilitat sostenible a Torroella, un document que el consistori ja té damunt la taula. «Millorant la fluïdesa a les entrades municipi i fent que no passin tants vehicles pel centre, a més d'habilitar aparcaments dissuasius, aconseguiríem també millorar l'espai urbà i el comerç», va assegurar Llos.

Els ecologistes i la pagesia també han enviat una moció als ajuntaments de la zona perquè la debatin als plens. De moment, l'Ajuntament d'Ullà ja s'ha oposat a la variant.